شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سرما

هشدار، با شروع هر گونه علائم سرما خوردگی به مراکز بهداشت مراجعه کنید

هشدار، با شروع هر گونه علائم سرما خوردگی به مراکز بهداشت مراجعه کنید

 عضو کمیته استانی مبارزه با کرونا و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: به منظور ساماندهی میزان مراجعین و  پیشگیری از ازدحام بیماران در بیمارستانها و ارائه خدمات بهتر به بیماران بستری و نیازمند به خدمات درمانی، لازم است افرادی که دارای علائم اولیه کرونا هستند از مراجعه به بیمارستانها پرهیز و سریعا با شماره 191 تماس بگیرند و یا پس از مشورت با پزشکان و کارشناسان بهداشتی به مراکز سطح یک و دو مراجعه نمایند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر رزیتا خداشاهی از شیوع گسترده و بی سابقه پاندمی دلتا در سطح شهر مشهد ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: هنوز با این سیل وسیع بیماری  در دامنه پیک پنجم  این پاندمی هستیم و به طور قطع تا رسیدن به اوج پیک و با وجود عدم رعایت ها شاهد سیر وسیعتر بیماری،  افزایش میزان مبتلایان بدحال و افزایش مرگ و میرها  نیز خواهیم بود.

فوق تخصص عفونی و رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا (ع) تصریح کرد: نظام سلامت استان دارای ظرفیت های ویژه ای در راستای خدمات به بیماران است و با وجود ظرفیت های متنوع، این همه گیری بی سابقه باعث تکمیل تخت های بیمارستانی گردیده است و تمامی نگرانی ما برای ارائه خدمات بهتر به بیماران بستری و آندسته از بیماران بدحال انتوبه و متصل به دستگاههای مراقبت ویژه است تا شاهد مرگ و میر این عزیزان نباشیم.

دکتر خداشاهی افزود: در حال حاضر بیماران بدحال زیادی در سطح بیمارستانها بستری هستند که جمعی از آنان تحت مراقبت های ویژه و عده زیادی از بیماران  نیازمند ورود به بخش های ویژه هستند و همچنان مدافعان سلامت بصورت شبانه روزی در راستای بهبودی این بیماران می کوشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتلای قشر زیادی از جوانان به بیماری کرونا خبرداد  و یادآور شد: غالب بیماران و حتی جوانانی که مراجعه می کنند به دلیل تاخیر در مراجعه  بدحال هستند،  بطوریکه در زمان مراجعه  حدودا 10 روز تا دو هفته از ابتلای آنان گذشته است.

وی توصیه کرد: با شروع هر گونه علائم سرما خوردگی در این فصل که ما آن را کرونا تلقی می کنیم افراد هرچه سریعتر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و پس از مشورت با پزشک، خودشان را قرنطینه و از ارتباط با اعضای خانواده و دیگران خودداری نمایند، چون با داشتن هر گونه علائم ساده افراد می توانند ناقلی قوی در سطح اجتماع باشند.

دکتر خداشاهی با اشاره به نیازهای دارویی بیماران در چند روز اخیر اظهار داشت: دارو برای بیماران به اندازه کافی وجود دارد ولی آنقدر تقاضای دارویی و مراجعه به داروخانه ها بالاست که  از ظرفیت های موجود دارویی کاسته می شود و مسئولین تلاش می کنند تا میزان نیازمندی های دارویی بیماران را به حد مطلوب ارتقاء دهند.

وی به همه مردم استان توصیه کرد: با وجود  شرایط نا مطلوب پاندمی کرونا که همه شاهد آن هستیم با کمبود تخت و برخی امکانات مواجه شده ایم و در حال حاضر روند روبه رشد واکسیناسیون نقطه قوتی در مسیر کاهش موارد مبتلا و مرگ و میر بیماران است، ولی آنچه از همه مهمتر است رعایت دستور العمل های بهداشتی و صیانت همه مردم عزیز از سلامت خود و خانواده و همنوعان  است.