شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا#آلمان

تزریق آب نمک به شهروندان آلمانی به جای واکسن کرونا


تزریق آب نمک به شهروندان آلمانی به جای واکسن کرونا

پلیس آلمان مشغول تحقیقات درباره پرونده‌ای است که در آن یک پرستار صلیب سرخ به جای واکسن کرونا به هزاران شهروند آلمانی آب نمک تزریق کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "بی آر24" آلمان ، اواخر آوریل مشخص شد که یکی از کارکنان یک مرکز واکسیناسیون در ایالت نیدرزاکسن آلمان و شهر فریزلند 6 شیشه واکسن را با آب نمک پر کرده و این واکسن ها به شهروندان تزریق شده است.

اما حالا رسانه های آلمانی اعلام کرده‌اند که گویا این پرونده ابعاد گسترده تری دارد و بر اساس اطلاعات پلیس بیش از 8 هزار نفر از شهروندان با این اتفاق ارتباط داشته و به جای واکسن کرونا آب نمک دریافت کرده‌اند.

به گفته مقامات محلی احتمالا حدود 8557 نفر هیچ گونه واکسن کرونایی دریافت نکرده و با این پرونده در ارتباط هستند و به جای آن آب نمک تزریق کرده‌اند. این پرونده به حدود 96673 واکسیناسیون که بین 5 مارس تا 20 آوریل انجام شده است مربوط می شود. حالا مقامات محلی می خواهند برای واکسیناسیون مجدد به افرادی که در این دوره زمانی واکسینه شده‌اند فراخوان بزنند.

برخی شماره تلفن ها هم در نظر گرفته شده تا ساکنان فریزلند که در این فاصله زمانی واکسینه شده‌اند بتوانند با کارشناسان تماس بگیرند.

در اواخر آوریل پرستار صلیب سرخ که در آلمان مشغول فعالیت بود اعتراف کرد که محتویات واکسن بیون تک را با آب نمک عوض کرده است. یکی از همکاران وی این مسئله را فاش کرد. در آن زمان مقامات بیش از 100 نفر را که در آن روز واکسینه شده بودند با آزمایش آنتی بادی مورد بررسی قرار دادند.

پلیس در حال تحقیق کردن درباره این پرونده است و احتمال سیاسی بودن انگیزه های این پرستار صلیب سرخ را رد نکرده است.

تزریق آب نمک البته هیچ ضرری برای افراد دریافت کننده ندارد، اما خطر ابتلا به کرونا را در آن ها از بین نبرده است. حالا این افراد باید مجددا واکسینه شوند.

انتهای پیام/