شهرخبر

جانشین فرمانده کل ارتش: مقابل قدرت‌‌های ظالم استکباری به برکت مکتب عظیم عاشورا ایستاده‌ایم

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: اگر امروز می‌توانیم در برابر قدرت‌های ظالم استکباری بایستیم، به برکت مکتب عظیم عاشورا و قیام تاریخی امام حسین (ع) است، ایران اسلامی دارای چنین مکتب بزرگی است که توانسته منافع خود را با استقامت در برابر ظالمان جهانخوار حفظ کند و به دشمن زیاده‌خواه درسی فراموش‌نشدنی بدهد.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام آجا، امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره رزم مقدماتی نخبگان وظیفه که  در آموزشگاه شهدای ۰۱ نزاجا برگزار شد، گفت: تقارن اختتامیه دوره آموزشی شما با ایام محرم و واقعه عاشورا، رابطه معناداری دارد که همه ما را به سمت ایستادگی و استقامت هدایت می‌کند.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به واقعه عبرت‌آموز عاشورا، گفت: مکتب اسلام و انقلاب برای ما الگو‌های بزرگی، چون حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را دارد، شخصیت عظیم‌الشأنی که مظهر استقامت و ایستادگی در برابر ظلم و خوی استکباری است و ما نیز به‌عنوان سربازان این مکتب، این شخصیت بزرگ را الگو دانسته و از ایشان تبعیت می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در دنیای امروز قدرت تعیین‌کننده مناسبات و نوع روابط میان کشور‌هاست، اضافه کرد: امروز سایه سنگین تفکر واقع‌گرایانه یا همان تفکر رئالیسم که مبتنی بر قدرت است، بر روابط میان کشور‌ها افتاده است.

دادرس ادامه داد: این تفکر شوم که بر پایه نگاه استکباری و هژمونی‌طلب شکل گرفته است، در واقع قدرت را مبنای تعیین حقوق کشور‌ها می‌داند و معتقد است که هر کس به اندازه قدرتش می‌تواند حق داشته باشد. در این نوع تفکر، تقسیم منافع بر اساس عدالت صورت نمی‌گیرد و هر کس به اندازه قدرتش از منابع جهان استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر امروز می‌توانیم در برابر قدرت‌های ظالم استکباری بایستیم، به برکت مکتب عظیم عاشورا و قیام تاریخی امام حسین (ع) است؛ ایران اسلامی دارای چنین مکتب بزرگی است که توانسته منافع خود را با استقامت در برابر ظالمان جهانخوار حفظ کند و به دشمن زیاده‌خواه درسی فراموش‌نشدنی بدهد.

جانشین فرمانده کل ارتش افزود: تأسی از این مکتب باعث شده تا عزت‌مان در دنیا دو چندان شود و همان‌گونه که می‌بینیم امروز دشمنان از سر استیصال، ما را به مذاکره دعوت می‌کنند.

دادرس اضافه کرد: در مقابل می‌بینیم کشور‌هایی که امروز در منطقه به آمریکا کمک می‌کنند تا او به منافعش برسد، در برابر آمریکا ضعیف و ذلیل هستند تا جایی که مقامات آمریکایی، آنان را «گاو شیرده» خطاب می‌کنند؛ علت ضعف این کشور‌ها این است که الگوی استکبارستیزی، چون امام حسین (ع) را ندارند و، چون الگویی ندارند، مجبورند در راستای منافع کشور قدرتمند گام بردارند.

وی اظهار داشت: آن چیزی که امروز در دنیای استکباری و جهان قابل مشاهده است، روابط مبتنی بر منابع و سلطه‌طلبی است که سبب شده تا کشور‌های منطقه میلیارد‌ها دلار تقدیم دنیای استکبار می‌کنند و با این حال با الفاظ سخیف مورد خطاب دنیای استکبار قرار گیرند.

جانشین فرمانده کل ارتش خطاب به جوانان گفت: شما عزیزان و نخبگان، ذخیره‌های امروز و فردای نظام هستید که می‌توانید با بهره‌گیری از علم و دانش و تلاش مضاعف، دشمن را به زانو درآورده و سهم خود را در مقابله با جبهه استکباری به منصه ظهور برسانید.

دادرس افزود: شما می‌توانید با تلاش مستمر در برابر تهدید دشمن، برای ما ایجاد عزت و توانمندی کنید. شما جوانان نخبه راهنما و راهگشای امروز جامعه هستید و بدانید که اگر امروز چیزی درست کردید که نیاز مردم به واسطه آن برطرف شد، در واقع با این کار، چشمان دشمن را کور کرده‌اید.

وی ادامه داد: اگر جریان قدرت حاکم بر دنیای امروز را ببینیم به این نتیجه می‌رسیم که شما باید سهم و فرصت خود را برای مقابله با آن مغتنم بشمارید.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: دشمن نمی‌تواند شما را در سنگر دفاع و کمک به کشور ببیند، لذا میلیارد‌ها دلار در این رابطه خرج می‌کند تا بین نخبگان جامعه و نظام فاصله بیندازد، امروز عرصه فضای مجازی آمده است تا تک تک شما را از ارزش‌های خاص و ناب دینی و ملی جدا کند.


دادرس اظهار داشت: دشمن برای تسلط بر فضای مجازی هزینه‌های سنگینی را پرداخت کرده تا به اهداف خود برسد؛ لذا ما باید هوشمندانه وارد این عرصه شویم و اگر ما در این رابطه اقدام نکنیم، دچار آسیب‌های متعددی خواهیم شد.
 

 

انتهای پیام/