«مصطفی طاهری»، نماینده مردم زنجان در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با "ویژگی های کابینه دولت سیردهم" گفت: کشور در شرایط خوبی به سر نمی برد، شرایط اقتصادی به گونه ای است که باید هرچه زودتر اقدامات اولیه انجام شود و به تاخیر نیفتد. عملکرد کابینه در همان ابتدا باید به نحوی باشد که یک ثبات و آرامش خوبی از لحاظ اقتصادی به جامعه القا شود.

او ادامه داد: هیات دولت باید به معنی واقعی هیات دولت باشد یعنی یک مجموعه ای هماهنگ و منسجم که در گرو، یک کار گروهی بدنبال رفع مشکلات و معضلات مردم است، وزرای دولت رئیسی باید هوای یکدیگر را داشته باشند و طبق تاکید رییس جمهور اولویت اصلی دولت باید سفره مردم باشد زیرا محل خشکاندن ریشه فساد در دستگاه اجرایی است و با اصلاح ساز و کارها می‌توان جلوی تولید فساد را گرفت.

طاهری مطرح کرد: مجموعه دولت باید با هم همکاری خوبی داشته باشند یعنی دولت و رئیس جمهور و معاون اول باید بتوانند هماهنگی خوبی بین دستگاه ها ایجاد کنند و برای حل مسائل روحیه همکاری و انقلابی داشته باشند؛ نگویند کار فلان وزارت  خانه به من ربطی ندارد، در عین حال که در کار یکدیگر دخالت نمی کنند مکمل کار یکدیگر باشند. نکته دیگر اینکه برخی از مسائل اقتصادی مانند مبارزه با فساد، رانت خواری و ویژه خواری در اولویت کارشان باشد. دولت سیزدهم باید جهادی و پرکار باشد و در سال اول وقت بیشتری بگذارد. 

نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: رئیس جمهور در چینش افراد کابینه اختیار دارد و کسی نباید برای او تعیین تکلیف کند، اصلا شاید ایشان دوست دارند در دقیقه 90 لیست کابینه را تحویل مجلس بدهند، مسئولیت کل کابینه با ایشان است. اشتباهش هم پای ایشان نوشته می شود و نقاط مثبت هم به پای ایشان نوشته می شود. ممکن است فشارها و یک کاستی هایی باشد اما رئیس جمهور قول داده اند که تسلیم انها نشوند. هر کس را اصلح تشخیص دادند او را معرفی کنند و او را بیاورند ان شاالله که به وعده ها عمل هم کنند.۷