شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#طالبان#تعداد

افغانستان| ادامه پیشروی‌های طالبان؛ سقوط ۹ مرکز ولایت در یک هفته گذشته


افغانستان| ادامه پیشروی‌های طالبان؛ سقوط 9 مرکز ولایت در یک هفته گذشته

تعداد مراکز ولایت‌های افغانستان که طی یک هفته گذشته به تصرف طالبان درآمدند با سقوط مرکز ولایت‌های بدخشان، بغلان و فراه به ۹ مورد رسید.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در نتیجه تشدید حملات طالبان در شمال شرق و غرب افغانستان، طی 24 ساعت گذشته مراکز ولایت‌های بدخشان، بغلان و فراه نیز توسط این گروه سقوط کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شهرستان «فیض‌آباد» مرکز ولایت بدخشان و «پلخمری» مرکز ولایت بغلان با خروج نیروهای امنیتی و بدون درگیری به طالبان واگذار شده است.

طالبان با ادعای اینکه در این حملات به کسی آسیب نرسیده است، می‌افزاید که نیروهای «دشمن فرار کردند و عملیات تعقیبی در پی آن‌ها جریان دارد».

طالبان همچنین مدعی است که مرکز ولایت فراه واقع در غرب افغانستان را نیز بطور کامل تصرف کرده است اما برخی گزارش‌ها حاکی از ادامه درگیری‌های شدید در این شهر است.

با این حال «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با انتشار تصاویری از اعضای این گروه در مقابل ساختمان استانداری فراه تاکید می‌کند که این شهر در کنترل طالبان قرار دارد.

طالبان در کمتر از یک هفته گذشته با سقوط دادن مراکز ولایت‌های نیمروز، جوزجان، سرپل، قندز، تخار، سمنگان، فراه، بغلان و بدخشان، اکنون مراکز 9 ولایت از مجموع 34 ولایت این کشور را تحت کنترل خود دارد.

سخنگوی طالبان اخیراً با اظهار اینکه آن‌ها طرح آمریکا برای ایجاد دولت موقت در افغانستان را نمی‌پذیرند، افزود که هنوز درباره تصرف کابل تصمیمی گرفته نشده است.

انتهای پیام/.