شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کره شمالی#جزیره#شبه

در انتقاد از رزمایش سئول-واشنگتن؛

پیونگ یانگ درباره بحران امنیتی در شبه جزیره کره هشدار داد

پیونگ یانگ درباره بحران امنیتی در شبه جزیره کره هشدار داد

کره شمالی می گوید حسن نیت این کشور با پاسخ خصمانه سئول-واشنگتن مواجه شده و این می تواند اوضاع امنیتی در شبه جزیره کره را وخیم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کره شمالی امروز چهارشنبه هشدار دارد که سئول-واشنگتن فرصت بهبود رابطه با پیونگ یانگ را از دست داده اند و با انتخاب مسیر افزایش تنش از راه برگزاری رزمایش های مشترک، به خطر ایجاد یک بحران امنیتی جدی دامن می زنند.

در همین راستا، «کیم یونگ چول» از چهره های سیاسی کره شمالی که نقشی برجسته در دیدارهای انجام شده میان «کیم جونگ اون» رهبر این کشور و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا داشت؛ از سئول و واشنگتن به خاطر اینکه حسن نیت پیونگ یانگ را با اقدامات خصمانه خود پاسخ گفته اند؛ انتقاد کرد.

این در حالی است که بعد از هشدار دیروز «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی، درباره ریاکاری سئول از بابت همراهی با رزمایش های آمریکا، شاهد هستیم که پیونگ یانگ برای دومین روز متوالی از پاسخگویی به خط تماس اضطراری میان دو کره که فقط یک هفته از احیای آن می گذرد؛ امتناع کرده است.

با این حال، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در واکنش به اظهارات مقامات کره شمالی، مدعی شد که واشنگتن نسبت به پیونگ یانگ قصد و نیت خصمانه ندارد!

پرایس در یک نشست مطبوعاتی مدعی شد: «نخست، اجازه دهید بار دیگر تأکید کنم که ماهیت رزمایش های نظامی مشترک (ایالات متحده و کره جنوبی) صرفاً دفاعی است. ما این نکته را بارها بیان کرده ایم و این نکته بسیار مهمی است».

وی در ادامه ادعاهایش افزود: «در وهله دوم، همانطور که بارها اعلام کرده ایم، ایالت متحده فاقد هرگونه قصد و نیت خصمانه ای نسبت به جمهوری دموکراتیک خلق کره [کره شمالی] است».

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده همچنین گفت: «همانطور که طی هفته های اخیر گفته ایم، ما از گفتگوی میان دو کره حمایت می کنیم. ما از تعامل دو کره حمایت می کنیم و به همکاری با شرکای کره جنوبی خود برای دستیابی به این هدف ادامه خواهیم داد».