شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بحرین#مخالفت

جمعیت الوفاق: ملت بحرین خواستار دموکراسی هستند

بحرین

جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد که بحرینی‌ها ضمن مخالفت با ظلم و استبداد رژیم، خواستار تحول به سوی دموکراسی هستند.

به گزارش مشرق، جمعیت الوفاق ملی بحرین در صفحه خود بر روی توئیتر اعلام کرد که مردم بحرین خواستار تحول به سوی دموکراسی و حاکمیت قانون و عدالت در کشور هستند.

جمعیت  الوفاق افزود: خواسته‌های مردم بحرین همان انتقال سیاسی به سوی حکومتی دموکراتیک و واقعی است که در آن مردم اصل بوده و منبع قدرت نظام باشند.

این جمعیت در ادامه اعلام کرد: خواسته‌های بحرینی‌ها، خواسته‌هایی شرعی و انسانی است که همه ارزش ها و مقررات بین المللی و انسانی و کنوانسیون‌های بین المللی بر آن صحه گذاشته‌اند.

الوفاق افزود: آنچه بحرینی ها خواستار آن هستند حقوقی طبیعی و مسلم است که بیشتر ملت های جهان از آن برخوردار هستند.

جمعیت الوفاق تاکید کرد که مردم بحرین با هرگونه ظلم و استبداد رژیم و فساد و فقدان عدالت و تباه شدن حقوق و اداره کشور از طریق توسل به زور و خشونت مخالف هستند.

بحرین از سال ۲۰۱۱ درگیر موج بیداری اسلامی است. مردم این کشور برای مقابله با اقدامات مستبدانه و وابسته آل خلیفه دست به اعتراض زدند اما نتیجه این روند دستگیری، زندان، شکنجه و اعدام برای آزادی خواهانی بود که همچنان در صحنه نبرد حضور دارند.

رژیم آل خلیفه تلاش دارد به پشتوانه نظامیان عربستان و حمایت غرب هرگونه مخالفت را از بین ببرد تا بتواند در عصر نظام های مردم سالاری و حاکمیت ملت‌ها، ساختار منسوخ پادشاهی خود را حفظ کند. ولی به نظر می‌رسد رویکرد آل خلیفه در مقابله با جریان اعتراضی داخلی تنها سرعت فروپاشی این نظام را تسریع می‌کند.

منبع: تسنیم