شهر خبر
به بهانه سالروز شهادت سرلشکر حسین لشکری|

شهید حسین لشکری؛ سید الاسراء ایران/ کارنامه‌ای با ۱۶ سال اسارت

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر اینکه لقب سیدالاسرای ایران، از جنس ولایت‌پذیری بر سینه شهید سرلشکر حسین لشکری می‌درخشد، گفت: شهید لشکری در اوج مجاهدت در راه اسلام شهادت‌گو نه به سوی خداوند متعال شتافت.
خبرگزاری میزان - خون شهدای تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و امروز شهدای مدافع حرم، ریشه انقلاب اسلامی را تقویت کرده است و امروز امنیت، استقلال و اقتدار کشور را مدیون خون این شهدای والامقام هستیم.
 
مرداد ماه، یادآور سرخی آسمان کشور به رنگ خون شهدای بزرگ و والامقامی همچون ، ، شهید محمد هاشم آل آقا بوده که خلیج همیشه فارس شاهد عینی مجاهدت این شهید والامقام و است.
 
، ملقب به سیدالاسراء ایران، در سال ۱۳۳۱ در روستای ضیاء آباد شهرستان قزوین به دنیا آمد، سال ۱۳۵۴ پس از گذراندن مقدمات آموزش پرواز در ایران، برای تکمیل دوره خلبانی به خارج از کشور اعزام شد و با درجه ستوان دومی به ایران بازگشت و به عنوان خلبان هواپیمای شکاری اف - ۵ مشغول به خدمت شد.
 
شهید حسین لشکری؛ سیدالاسراء ایران/ حریم هوایی عراق، حیات خلوت شهید لشکری با انجام مأموریت‌های شناسایی/ سیلی حسین لشکری بر صورت یک غول تَشن بعثی

 

پس از انجام ۱۲ مأموریت هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و مجبور به ترک هواپیما شد که نهایتاً در خاک دشمن به اسارت نیروی بعث عراق درآمد، مدت هشت سال با حدود ۶۰ نفر دیگر از هم‌رزمان در یک سالن عمومی و دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری شد، ۱۶ سال اسارت کارنامه این شهید والامقام بود.
 
لقب سید الاسرای ایران که مقام معظم رهبری در دیدار با شهید لشکری به ایشان دادند، عمق حضور این شهید والامقام را در ژرفای ولایت‌مداری نشان می‌دهد، این خلبان سرافراز سرانجام در روز ۱۹ مرداد سال ۱۳۸۸ بر اثر عارضه‌های ناشی از دوران اسارت در سال‌های جنگ تحمیلی به شهادت رسید.
 
امیر خلبان بازنشسته در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به شهادت شهید حسین لشکری، گفت: شهید لشکری در اسارت، ولایت‌مداری و سربازی در رکاب فرمانده معظم کل قوا را اثبات کرد.
 
مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر اینکه لقب سیدالاسرای ایران، از جنس ولایت‌پذیری بر سینه شهید سرلشکر حسین لشکری می‌درخشد، تصریح کرد: شهید لشکری در اوج مجاهدت در راه اسلام شهادت‌گو نه به سوی خداوند متعال شتافت.
 
شهید حسین لشکری؛ سیدالاسراء ایران/ حریم هوایی عراق، حیات خلوت شهید لشکری با انجام مأموریت‌های شناسایی/ سیلی حسین لشکری بر صورت یک غول تَشن بعثی
 
خلیلی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، کارنامه قوی در بحث شناسایی در خاک عراق را دارد، اضافه کرد: باید این چهره‌های شاخص تاریخ انقلاب اسلامی بیش از گذشته به نسل جوان و آینده معرفی شوند.
 
وی اظهار داشت: راه شهادت هنوز رهروانی در طراز شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با نام شهدای مدافع حرم دارد که در خارج از مرز‌های کشور پاسدار حریم آل الله (ع) و امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند.
 
 
انتهای پیام/