به گزارش برنا از ریانووستی، زاخارووا روز سه شنبه در برنامه تلویزیونی سیاسی ولادیمیر سالاویف در شبکه تلویزیونی روسیه۱ گفت: ورزشکاران آمریکایی و ورزش آمریکا مساله بزرگ دارد (که دوپینگ است) و این عقیده من نیست و به دیدگاه کارشناسان حرفه ای استناد می کنم. 

وی در این برنامه تلویزیونی درباره دوپینگ خاطرنشان کرد: من همینک دیدگاه کارشناسان حرفه ای در آمریکا را بازگو می کنم که دوپینگ در این کشور را مساله ای بزرگ می خوانند. 

 در ادامه برنامه تلویزیونی گفته شد که دوپینگ مساله ای جهانی است و نمی تواند فقط در مورد روسیه درنظر گرفته شود که در زمان حاضر از سوی سازمان جهانی دوپینگ (وادا) تحریم هایی در مورد این کشور وضع شده است. 

 زاخارووا گفت: اگر این مساله مختص یک کشور بود سازمان های بین المللی هر ساله آن را در فرمت های مختلف مطرح نمی کردند و منابع مالی برای این منظور اختصاص نمی دادند. 

آندره ژولینسکی رئیس تیم پزشکی تیم المپیک روسیه پیش تر گفته بود که تست دوپینگ ورزشکاران روس در المپیک توکیو به دقت انجام گرفت و همه تست ها منفی بودند. 

نتایج یک نظرسنجی که سازمان ضددوپینگ آمریکا انجام داده نشان می دهد آمریکایی ها مصرف داروهای نیروزا را جدی ترین مشکل ورزش امروز می دانند.
به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز از نیویورک، از ۹ هزار فرد مورد بررسی ، ۷۵ درصد آنها دوپینگ ورزشکاران را نقض اصول اخلاقی در ورزش می دانند.
این تحقیق موید آن است که مردم به درستکاری در ورزش اهمیت می دهند.
سازمان ضددوپینگ این نظرسنجی را به منظور درک بهتر باورهای مردم در مورد نقش و اهمیت ورزش در جامعه انجام داده است.
محوریت پول و رفتار مجرمانه ورزشکاران معروف در رده های بعدی مشکلات اصلی ورزش بیان شده است.

 گروه هکری فنسی بیرز براساس اطلاعات ایمیلی آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا فاش کرد که سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) ۵۸۳ مجوز استفاده از داروهای نیروزا را در یک سال برای ورزشکاران این کشور صادر کرده است.