به گزارش برنا، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان گفت که بررسی این کیفرخواست طبق ماده 22 ماده 20 قانون 1390 میلادی صورت می‌گیرد.

این جلسه عمومی قرار است راس ساعت 11 صبح روز پنجشنبه در کاخ اونیسکو برگزار شود.

اکنون یک سال از فاجعه انفجار بندر بیروت می گذرد، اما همچنان مشخص نیست دقیقا چه کسانی محموله بزرگ نیترات آمونیوم را نامناسب انبار کرده و مسبب این انفجار مهیب شدند.

انفجار سال گذشته بندر بیروت ۲۱۸ کشته و بیش از شش هزار زخمی بر جای گذاشت و در انباری رخ داد که ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم به مدت شش سال در آن بدون هرگونه اقدام حفاظتی و ایمنی لازم نگهداری می‌شد و باعث شد تا بسیاری از ساختمان های اطراف این بندر نیز به طور کامل ویران شود؛ به گفته استاندار بیروت این انفجار بیش از ۱۰ میلیارد دلار خسارت به بار بیاورد.

به دنبال این انفجار شماری از مقام های لبنانی از جمله مدیرکل گمرک، مدیرکل بندر و شماری دیگر از مسئولان مرتبط که متهم به قصور در این فاجعه محسوب می شدند، بازداشت شدند که همگی از جریان ۱۴ مارس لبنان بودند، همچنین از سوی بازپرس قضایی ویژه پرونده رسیدگی به این پرونده برای ناخدا و مالک کشتی «رسوس» مولداوی که اعلام شده چند سال پیش این محموله نیترات آمونیوم را به بندر بیروت حمل کرده و آن را رها کرده اند، به عنوان دو فرد خارجی غیرلبنانی قرار بازداشت صادر شد.​