شهرخبر

همایش شیرخوارگان حسینی اولین جمعه ماه محرم از رسانه ملی پخش می‌شود


همایش شیرخوارگان حسینی اولین جمعه ماه محرم از رسانه ملی پخش می‌شود

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در روز جمعه ۲۲ مردادماه در سراسر کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، داود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) در نشستی که روز اول محرم‌الحرام برگزار شد با اشاره به برنامه‌های این مجمع در سال جاری افزود: چنانچه اطلاع دارید ما در اولین جمعه محرم دعوتی از مادران و شیرخوارگان داریم و هدف ما ابلاغ این پیام است: "بای ذنب قتلت؟"

وی ادامه داد: ما با معرفی مظلومیت حضرت علی‌اصغر به دنیا به همگان تصریح می‌کنیم که هدف سیدالشهدا بیداری امت اسلامی بود. بنابراین حضرت در کربلا فرمودند من خون قلبم را برای بیداری امتم و امت‌های آینده به کربلا آورده‌ام "و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من‌الجهاله و حیره الضلاله"

منافی‌پور با بیان اینکه حضور مادران و شیرخواران در این مراسم ما را در رساندن این پیام به جامعه بشری یاری می‌کند، افزود: نقطه عطف حرکت ما در این همایش جهانی آیین نذرنامه‌خوانی است. مادران در این مراسم فرزندان خود را نذر یاری منجی می‌کنند. نذر در مکتب شیعه به تصریح در آیات قرآن آمده است و مثال آن حضرت مریم (س) است که وقتی حضرت عیسی (ع) را باردار بود خطاب به خداوند متعال فرمودند: "انی نذرت لک ما فی بطنی محررا".

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر در ادامه درباره برگزاری مراسم در کشورهای دیگر افزود: در کشورهای دیگر نیز مراسم برگزار می‌شود. همچنین نذرنامه به زبان‌های مختلف ترجمه شده  و آیین نذرنامه خوانی به 13 زبان اجرا خواهد شد.

 وی در خصوص برگزاری مراسم با توجه به شیوع کرونا اضافه کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف به‌صورت مجازی و در برخی شهرستان‌ها که شرایط بهتر و از سوی ستاد کرونا مجوز دارند به‌صورت حضوری و با حفظ نکات بهداشتی برگزار می‌شود و حدود 30 هزار دست لباس ویژه شیرخوارگان برای ارسال به کشورهای مختلف در کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان تولید شد.

به گزارش تسنیم، همایش شیرخوارگان حسینی به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در اولین جمعه محرم 22 مرداد 1400 همزمان در ایران و 45 کشور جهان برگزار می‌شود و این مراسم از شبکه‌های سیما و استانی به‌طور مستقیم پخش می‌شود. مراسم تهران از شبکه 2 سیما از ساعت 10 الی 11:30 پخش خواهد شد.

انتهای پیام/