شهر خبر

تاسیس سامانه‌ «نذرگاهی» برای حضرت علی‌اصغر(ع) / برگزاری مجازی همایش شیرخوارگان حسینی

تاسیس سامانه‌ «نذرگاهی» برای حضرت علی‌اصغر(ع) / برگزاری مجازی همایش شیرخوارگان حسینی

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) از تاسیس سامانه‌ی «نذرگاهی» برای حضرت علی‌اصغر(ع) از سوی این مجمع خبر داد و گفت: در تلاش هستیم در این سامانه از یک سو پژوهش‌ها، مقالات و پایان‌نامه‌های علمی در مورد پیام امام حسین(ع) و به ویژه حضرت علی‌اصغر(ع) را ارائه و از سوی دیگر از پتانسیل تمامی مشاغل اعم از پزشکان، وکلا، اصحاب رسانه و... برای ارائه خدمات مجازی استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، داود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) بعداظهر امروز در نشست خبری همایش جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با بیان اینکه اقبال عمومی نسبت به برگزاری این مراسم به عشق حضرت علی اصغر(ع) در بین آحاد مردم دنیا وجود دارد اظهار داشت: این همایش هنوز جهانی نشده و هدف ما این است که این صدای مظلومیت در کل دنیا بلند شود، به خاطر اینکه یک کودک شیرخوار با آن مظلومیت به شهادت رسیده است و باید بشریت در مقابل این اتفاق به زمین افتاده و مکتب سیدالشهدا را ببینند.

وی ادامه داد: معمولا در کشور خود ما این سوال مطرح است که چگونه این همایش رقم‌ خورده است، در پاسخ باید گفت یک ‌نیروی ماورایی در یک روز بدون هیچ هزینه‌ای این هجمه از مراسم را برپا می‌کند، اینکه چگونه این اتفاق رقم‌ خورده است اگر کشف شود در اقل سیدالشهدا معرفی می‌شود و آنگاه دنیا با این مکتب آشنا خواهد شد، بنابراین یک شبکه تعاملی برای این همایش باید ایجاد شود تا همه همدیگر را بشناسیم و به هم کمک کنیم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) تاکید کرد: پس از ده سال از برگزاری این همایش به این ‌نتیجه رسیدیم که دو سازمان باید در ‌مجمع شکل بگیرد، ابتدا سازمانی که بانوان را ماور کند که آن فطرت وجودی زن را نشان بدهد. به دنبال این هستیم که قدرت تربیتی زنان را نشان دهیم چون براساس آن جامعه عمومی پیشرفت خواهد کرد، در بخش دیگر به دنبال تشکیل سازمانی باعنوان «سربازان ظهور» هستیم، سال اول هزاران‌ مادر در این همایش حضور داشتند که فرزندان خود را نذر ظهور امام زمان(عج) کردند که در حال حاضر آن فرزندان نوجوان شده‌اند و باید این فرزندان پرورش پیدا کنند.

منافی‌پور یادآور شد: در این زمینه طرحی ایجاد کردیم که سربازان ظهور که نذرشدگان برای یاری حضرت ولیعصر(عج) هستند ساماندهی شوند. وقتی در جمعیت صدهزارنفری مصلی تهران و صحن پیامبر اعظم بارگاه امام رضا(ع) ندرخوانی خوانده شد هزاران سرباز برای امام‌زمان(عج) نذر شدند، دقیقا در همین زمان دشمنان نسبت به این ‌امر واکنش نشان دادند و کرسی‌های بررسی این موضوع را راه انداختند.

وی افزود: اقدامات اولیه برای سازمان‌های فوق آغاز شده است. از سال اول هزار نوزاد داشتیم که امروز به ۳۰۰هزار نفر نوجوان و جوان تبدیل شده‌اند و ما در این سازمان به دنبال طرح موضوع عقلانیت با این افراد هستیم. امام حسین(ع) در سال ۶۱هجری در یک سکوت پرچم حق را بالا بردند و امروز ما باید با این سربازان که «فرزندان خیبر» نام‌گذای شدند یک فضای سایبری بزرگ را برای بالا نگه داشتن این پرچم راه‌اندازی کنیم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) بیان کرد: ما به دنبال نشان دادن هدف سیدالشهدا هستیم، از این رو تلاش داریم کار آموزشی را با این اعضای نوجوان و جوان آغاز کنیم تا معارف حق را بیداری و تسری دهیم، همچنین به دنبال این هستیم آموزش‌های تخصصی خود را در ایران، عراق و پاکستان در مرحله اول شروع و پیام سیدالشهدا را به دنیا مخابره کنیم.

منافی‌پور خاطرنشان کرد: از این پس به جای همایش حضرت علی‌اصغر(ع) باید عنوان رزمایش به این حرکت بدهیم زیرا این اتفاق از این پس به دنبال بیداری دنیا است، اگر کودک شیرخوار سیدالشهدا را امروز نشان می‌دهیم به این خاطر است که پیام امام حسین(ع) را نشان دهیم، امروز کرسی‌های اندیشه‌ای حضرت علی‌اصغر(ع) در دانشگاه‌های خارجی برگزار می‌شود. فراموش نکنیم مهم‌ترین بهانه حق بودن شیعه در کربلا شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) است.

وی تصریح کرد: طرح دیگر ما این است که به دنبال تاسیس سامانه‌ی «نذرگاهی» برای حضرت علی‌اصغر(ع) هستیم، در این سامانه تمامی کسانی که در سراسر دنیا در هر رشته‌ای مشغول به فعالیت هستند می‌توانند کار علمی و خدماتی در این سامانه انجام دهند، در قدم اول درمانگاه مجازی کودکان را ایجاد کردیم که در حال حاضر ۱۰۰پزشک با ما همراه هستند و می‌توانند پاسخ بیماران کودک را بدهند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) همچنین از هنرمندان برای انجام امور هنری در این سامانه دعوت کرد و گفت: در عرصه فیلمنامه‌نویسی، تئاتر و سینما و... در خصوص حضرت ‌علی‌اصغر(ع) خیلی ضعیف هستیم و باید در این زمینه اقدامات خوبی را داشته باشیم.

منافی‌پور از ایده‌پردازان برای حضور در بانک ایده‌پردازی و از پژوهشگران حوزه و دانشگاه برای کارهای پژوهشی این سامانه دعوت به عمل آورد.

وی ابراز کرد: به دنبال این هستیم که در این سامانه بانک اطلاعاتی از همه مقالات، پایان‌نامه‌ها و نظریه‌پردازان در مورد ‌کربلا و خصوص حضرت علی‌اصغر(ع) راه‌اندازی کنیم، همچنین از وکلای حقوقی دعوت می‌کنیم که نذر کار حقوقی داشته باشند و به صورت مجازی مشاوره‌های حقوقی بدهند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در خصوص اهمیت لباس سیدالشهدا(ع) نیز افزود: بنده تحقیق جامعه‌ای بر روی پیراهن امام‌حسین(ع) انجام داده‌ام، در روز اول محرم خداوند در عرش الهی دستور می‌دهند که ملائکه لباس خونین امام‌حسین(ع) را به عنوان نماد عزا برافراشته کنند، این لباس از ۱۲۴هزار پیامبر گذر کرده و حضرت زهرا(س) آن را ترمیم و سه روز قبل از کربلا این لباس به این سرزمین می‌رسد، این لباس هم‌اکنون نزد امام زمان(عج) است که در قیام خود استفاده خواهند کرد.

منافی‌پور در مورد جزئیات برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم امسال گفت: روز جمعه در تمامی استان‌ها و کشورها مراسم همایش را خواهیم داشت که تماما به شکل مجازی خواهد بود، در تهران فقط ۳۶۰جلسه قبل از کرونا داشته‌ایم اما با وجود کرونا همه این جلسات طبق دستورالعمل‌ها به صورت مجازی و با جمعیت ۱۰درصد به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: در روز جمعه ساعت ۱۰ صبح همایش شیرخوارگان حسینی به صورت زنده از شبکه دو سیما پخش خواهد شد و ساعت ۱۱ نیز آئین نذرخوانی را خواهیم داشت.

انتهای پیام