شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سالار#ماه محرم#نمایشگاه#همزمان#کتاب

آغاز به کار نمایشگاه مجازی کتاب همزمان با ماه محرم/ کتاب را به محافل عزاداری پیوند بزنیم


آغاز به کار نمایشگاه مجازی کتاب همزمان با ماه محرم/ کتاب را به محافل عزاداری پیوند بزنیم

نمایشگاه مجازی کتاب «نسل حسینی» همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری بر سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع)، با حضور رئیس سازمان تبلیغات آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، نمایشگاه مجازی «نسل حسینی» با محوریت کتاب‌های محرم، صبح امروز سه‌شنبه، 19 مردادماه در مسجد «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» طی مراسمی رونمایی شد. این مراسم با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده رئیس بنیاد کتاب سازمان تبلیغات و علی‌اکبر شیروانی مدیرعامل انتشارات سوره مهر برگزار شد.

قمی در این مراسم گفت: کمرنگ بودن کتاب در سبد گسترده و رنگارنگ خادمین محافل عزاداری، تأسف‌بار است. تمامی عوامل مشکی‌پوش کردن حسینیه‌ها و بیرون هیئات، خادم امام حسین (ع) هستند. کسی که ماسک توزیع می‌کند یا دستان مردم را ضدعفونی می‌کند، هم خادم امام حسین (ع) است. شاعر و نوحه‌خوان و سینه‌زن هم همگی خادم‌الحسین(ع) هستند. اما در سده اخیر، به‌طور عرفی و ذهنی، شرایطی وجود داشته که باعث می‌شود غصه بخوریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: کسانی را که طی سده گذشته در کار تولید و نشر کتاب عاشورایی بوده‌اند، کمتر به‌عنوان خادم سیدالشهدا (ع) معرفی کرده‌اند؛ این در حالی است که مؤلفان و ناشران کتاب‌های عاشورایی به قید کتابت‌کشیدن معرفت و معارف قدسی عاشورا خادم سیدالشهدا (ع) هستند. این مسیری است که خدا برای هدایت بشر انتخاب کرده و معجزه پیامبر آخرالزمانش هم از جنس کتاب است. ما هم هر جا کتاب را دست‌کم گرفتیم، ضرر کردیم. این مسئله به‌طور خاص در امر ترویج فرهنگ عاشورایی باعث ضرر و افسوس است.

قمی افزود: نواهایی که از بلندگوها شنیده می‌شوند و پرچم‌هایی که درب خانه‌هایمان نصب می‌کنیم، همگی حال و هوای محرم و عزاداری امام حسین (ع) را القا می‌کنند، اما تعمق در معارف عاشورایی با معرفت امکان‌پذیر می‌شود و معرفت هم مسیر و قالب مشخص خود را دارد که کتاب است. در نتیجه باید ماجرای کتاب را به محافل عزاداری پیوند بزنیم. این نمایشگاه و این اقدام اتفاق خیلی مبارکی است و یک گام رو به جلو محسوب می‌شود. تولید و توزیع کتاب عاشورایی برای مخاطب کودک تا بزرگسال، یک‌ ضرورت است.

وی در ادامه گفت: کم اهمیتی به کتاب و معرفت بسیار غم‌انگیز است؛ به همین‌دلیل در نظر داریم این نقصان را برطرف و طی امسال و سال آینده منبر و کتاب را تقویت کنیم. در حال حاضر قدرت خرید مردم پایین است و معلوم است که مدیر یک خانواده از نان خانه نخواهد زد و از سهم کتاب کم خواهد کرد؛ بنابراین باید غصه‌دار و نگران باشیم. اما به یک نکته مهم هم در عزاداری‌ها توجه کنیم؛ این‌که علاوه بر پرچم و غذای نذری، باید برای نذر کتاب هم تلاش کنیم.

کتاب‌های موجود در این نمایشگاه شامل آثاری از انتشارات سوره مهر و دیگر ناشران این عرصه است. نمایشگاه مجازی «نسل حسینی» به همت سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری انتشارات سوره مهر، با محوریت کتاب‌های محرم روز سه‌شنبه، 19 مردادماه طی مراسمی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حوزه هنری برپا شد.

انتهای پیام/