شهر خبر

چراغ کم سوی محرم گردشگران خارجی به دنبال باز نشدن مرزهای کشور

ایسنا/ این خبر پیرامون گلایه از چراغ کم سوی محرم گردشگران خارجی به دنبال باز نشدن مرزهای کشور برای شما نگارش شد.

محمد مهدی رجایی فرد، مسئول کمیته گردشگری معنوی مذهبی یزد ضمن بیان اینکه برای دومین سال پیاپی نمی توانیم رسالت خود را در خصوص آشناسازی گردشگران خارجی با فرهنگ محرم و مقابله با ایران هراسی و اسلام ستیزی به جا بیاوریم، اظهار کرد: با توجه به اینکه در این کمیته عمده فعالیت ها مختص گردشگران خارجی بود، امسال هم با ممانعت از ورود گردشگران نمیتوانیم رسالت خود را در این زمینه بجا بیاوریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته با تولید محتوای بسیار خوبی که در حوزه گردشگری مجازی از ماه ها قبل توسط اعضای کمیته انجام شد، گفت: سال قبل بواسطه گردشگری مجازی، نمایش خوبی از برنامه های محرم را برای گردشگران شاهد بودیم به امید این که با ورود گردشگران بتوانیم فرهنگی غنی خود را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه ویروس منحوس کرونا اجازه فعالیت مجدد را نداده، تصریح کرد: امسال هم ناگزیر به فعالیت مجازی هستیم و فعالیت حضوری جدی نخواهیم داشت اما شایان ذکر است که چندین گروه خارجی که دو دوز واکسن خود را تزریق کرده و آماده ورود به کشور و شرکت در مراسم های مذهبی ما خصوصا تاسوعا و عاشورا بودند اما این مهم، از ما بواسطه سیاست های غلط دریغ شده است.

رجایی فرد با بیان اینکه سیاست های غلط وزارت بهداشت و درمان مانع ورود گردشگران خارجی به کشور شده، گفت: آنها صرفا اجازه ورود گردشگران خارجی درمانی و بیمار را به کشور می دهند، چرا که برایشان درآمدزاست.

مسئول کمیته گردشگری معنوی مذهبی یزد تصریح کرد: متولیان بهداشت و درمان از این طریق منتفع می شوند و گردشگران درمانی را که امروز در شهرهای مختلف ما حضور دارند و جالب است که در خانه های مسافر غیرمجاز حاضر می شوند و شیوع بحث بیماری را نیز به این طریق داریم اما گردشگران فرهنگی که با رعایت پروتکل ها به کشور می آیندو در مکانهای اقامتی مورد تایید اقامت می کنند، اجازه حضور ندارند.

وی از وزارت گردشگری خواستار پیگیری ورود گردشگران خارجی به کشور شد و گفت: انواع گردشگری در تمام نقاط دنیا بصورت تدریجی شروع شده و ما نیز باید به آن روی بیاوریم و فعالان صنعت گردشگری هم باید واکسینه شوند.

این فعال فرهنگی با تاکید بر اینکه هر جا که بواسطه اشتباهات آمار کرونا ارتقا میابد، انگشت اتهام به سمت گردشگری است، گفت: این مسئله هم متاسفانه همچنان وجود دارد و علاوه بر اینکه کار خود را از دست داده ایم و سکوت کرده ایم، باید متهم به گناهان نکرده نیز باشیم.

چراغ کم سوی محرم گردشگران خارجی به دنبال باز نشدن مرزهای کشور