حسین کعبی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به قهرمانی  تیم فوتبال فولاد در جام حذفی اظهار داشت: ما مزد زحمات چند ساله مان را در فینال جام حذفی گرفتیم و با قهرمانی ارزشمندی که کسب کردیم خستگی و فشار تمرین در دمای بالای 50 درجه خوزستان را از تن بیرون کردیم. 

مربی فولاد با ابراز خوشحالی از این موفقیت ارزشمند فولاد تاکید کرد: ما جز خودمان و هواداران مان هیچ کس را نداشتیم و بدون پشتیبانی توانستیم این قهرمانی ارزشمند را تقدیم مردم خوزشتان کنیم و شادی زیادی را به آنها منتقل کنیم. در این مدت فشار زیادی روی ما بود اما هیچ کدام از این فشارها در هدف گذاری و انگیزه ما خللی ایجاد نکرد و قهرمانی دلچسبی را به دست آوردیم.

او در ادامه تصریح کرد: آن آقای مجری که چند روز قبل از فینال برای تیم حریف ما آرزوی قهرمانی می کرد، با این صحبتش خیلی از خوزستانی ها از خود رنجاند اما دیدید که پیش بینی او درست از کار درنیامد و توانستیم با قهرمانی مان جواب خوبی به این صحبت ها بدهیم. حرف این مجری تلویزیون برای همه ما سنگین بود و به ما برخورد!

کعبی در خصوص روند بازی در فینال برابر استقلال تاکید کرد: خیلی ها در طول این فصل از تیم ما و فوتبالی که در زمین بازی می کردیم ایراد می گرفتند ولی همه دیدید که فوتبال فولاد، فوتبالی با برنامه و حساب شده است. در برابر استقلال هم ما یک سر و گردن از حریف مان سرتر بودیم و با فرصت هایی که فرشاد، شیمبا و پاتوسی در طول 90 روی دروازه استقلال داشتند، می توانستیم خیلی زود تکلیف بازی را یکسره کنیم اما در هر صورت جریان بازی به گونه ای بود که کار به پنالتی کشیده شد و در پنالتی ها پیروز این میدان شدیم. ما در شرایطی قهرمان جام حذفی شدیم که مسیرمان تا فینال مسیر ساده ای نبود و با حذف تیم های بزرگی جام را به دست آوردیم.

او در ادامه در مورد برنامه فولاد در پنالتی ها تصریح کرد: در پنالتی ها همیشه با شانس نمی شود پیروز شد و شانس در این ماجرا همیشه به کمک تیمی نمی آید. ما روی پنالتی زنان و دروازه بان مان در  این دیدار حساب ویژه ای باز کرده بودیم و برنامه ریزی دقیقی را در این زمینه داشتیم و توانستیم در پنالتی ها موفق تر از استقلال کار کرده و در نهایت پیروزی مان در این بازی را در پنالتی ها مسجل کنیم.

حسین کعبی  که سابقه قهرمانی با پرسپولیس و فولاد را در دوران بازی اش دارد در مورد اولین جام دوران مربیگری اش به خبرنگار برنا گفت: تمام آن قهرمانی ها برای من لذت داشت اما این قهرمانی برای من طعم شیرین تری داشت. همان طور که گفتم ما جز اعضای تیم و باشگاه و هواداران مان کسی را نداشتیم و با تمام مشکلاتی که بر سر راه مان بود این قهرمانی را به دست آوردیم. خوشحالم که با این قهرمانی مردم خوزستان شب فراموش نشدنی را پشت سر گذاشتند و شادی آنها، لذت این جام را صدها برابر کرد. ما برای گرفتن این جام و سهمیه آسیایی تلاش زیادی کردیم. هدف اول مان این بود که امثال هم مثل فصل قبل از لیگ سهمیه آسیا را بگیریم و توان این کار را هم داشتیم اما برخی اشتباهات داوری این شانس را از ما گرفت و پس از پایان لیگ تمام تمرکزمان را به این معطوف کردیم که با کسب جام قهرمانی به این هدف مان برسیم.

ستاره سابق پرسپولیس در ادامه اشاره ای به قهرمانی این تیم در لیگ برتر داشت و گفت: جا دارد قهرمانی پرسپولیس و گلات باارزش این تیم را به همه پرسپولیسی ها تبریک بگویم. این تیم از نظر مهره و ساختار و توان فنی و فوتبالی تیم فوق العاده ای است و با شایستگی در لیگ قهرمان شد. قسمت این بود که دو جام قهرمانی فوتبال ایران در این فصل مال قرمزها باشد که پرسپولیس قهرمان لیگ شد و ما هم قهرمان حذفی و این اتفاق یکی از اتفاقات خوب  این فصل فوتبال ایران بود. 5