شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسئولیت#عزاداران حسینی#کرونا

توصیه‌های کرونایی سیدحسن نصرالله به عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع)


توصیه‌های کرونایی سیدحسن نصرالله به عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع)

دبیر کل حزب الله لبنان گفت که عزاداران حسینی باید همه توصیه‌های مربوط به کرونا را رعایت کنند و در صورتی که این توصیه ها و مقررات رعایت نشود، بنا بر وظیفه و مسئولیت شرعی مجبور خواهند شد مراسم به کلی لغو شود.

به گزارش  گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب الله لبنان از عزاداران حسینی خواست به هنگام مشارکت در مراسم عزاداری، توصیه‌های پزشکی مربوط به کرونا مانند فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند.

مقام ارشد مقاومت که دوشنبه شب به مناسبت شب اول محرم سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت همه باید با همکاری و رفتارهای درست، بابت این نعمت (عزاداری و سلامتی) شکر آن را به جای بیاورند.

وی گفت: «برادران و خواهرانی که کرونا دارند به این مراسم و مجالس به هیج وجه نیایند و در خانه بمانند همچنین کسانی که با مبتلایان در اتباط و تماس بوده‌اند. قطعا پایبندی ما به این مقررات باعث خواهد شد که این نعمت عزاداری متسمر و مستدام باشد و ما تا آخر بتوانیم این مراسم را برگزار کنیم.»

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: «حقیقتا مسئولیت شرعی ما، ما را ملزم می‌کند که در صورت افزایش مبتلایان و به دلیل عدم رعایت مقررات، ما شاید برخی از مجالس و یا اینکه خدای نکرده، مجبور خواهیم بود که همه مراسم را لغو کنیم. لذا، شکر این نعمت علاوه بر زبان، در عمل نیز باید به جای آورده شود.»

سید حسن نصر الله ادامه داد: «حتی در آخر برنامه، به هنگام سینه‌زنی از همه تقاضا دارم سر جای خود بایستند و نزدیک منبر اجتماع نکنند. بار دیگر تأکید داریم که مهترین مسئله در این شب‌ها، رعایت دستورالعمل‌های مربوط به کروناست.»

انتهای پیام/