شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#بلاروس

رهبر حزب خلق اروپا: اتحادیه اروپا خود را برای انقلاب در بلاروس آماده کند!

اتحادیه اروپا

رهبر پر نفوذترین فراکسیون پارلمان اروپا طی سخنانی خواستار آماده شدن اتحادیه اروپا برای کمک به ایجاد انقلاب در بلاروس و براندازی رژیم سیاسی در این کشور شد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «حزب خلق اروپا» (EPP) که قوی ترین فراکسیون در پارلمان اروپا محسوب می شود، امروز از اتحادیه اروپا خواست تا برای انقلاب در بلاروس و براندازی رژیم سیاسی در این کشور آماده شود.

بر اساس این گزارش، حزب خلق اروپا با انتشار بیانیه ای رسمی از بروکسل خواسته تا آمادگی خود برای تنبیه حکومت «الکساندر لوکاشنکو» در بلاروس را نشان داده و با وضع تحریم های بیشتر، از آنچه این حزب، خیزش مردم بلاروس خوانده حمایت کند.

«مانفرد وبر» رهبر حزب خلق اروپا امروز طی سخنانی به مناسبت سالگرد انتخابات ریاست جمهوری بلاروس گفت: رژیم (بلاروس) سقوط خواهد کرد و پیروزی مردم بلاروس اجتناب ناپذیر است، فقط مساله زمان این رخداد مطرح است. اتحادیه اروپا باید خود را برای پیروزی انقلاب دموکراتیک آماده کند!

لازم به ذکر است طی روزهای اخیر، بسیاری از سیاستمداران اتحادیه اروپا خواستار اقدام بروکسل برای کمک به تغییر رژیم سیاسی در بلاروس و حمایت اپوزیسیون این کشور، درست مانند آنچه در جریان انقلاب رنگی اوکراین رخ داد، شده اند.

منبع: مهر