شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#جدید#تحریم#بلاروس#نخست وزیر

همزمان با اتحادیه اروپا؛

انگلیس از اعمال تحریم های جدید علیه بلاروس خبر داد

انگلیس از اعمال تحریم های جدید علیه بلاروس خبر داد

دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرده که تحریم‌های تجاری، مالی و هوانوردی جدیدی را علیه بلاروس در نظر گرفته است.

‌به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرده که تحریم‌های تجاری، مالی و هوانوردی جدیدی را علیه بلاروس در نظر گرفته است.

این خبر از سوی وبگاه دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام و گفته شده بسته تحریمی جدید شامل اقداماتی برای جلوگیری از پرواز یا فرود هواپیماهای بلاروس در سراسر مناطق انگلیس خواهد بود.

همچنین ممنوعیت ارائه کمک‌های فنی به ناوگان هواپیماهای دولتی بلاروس و محدودیت‌های تجاری برای برخی مواد از جمله پتاسیم، فرآورده‌های نفتی، رهگیری و نظارت بر کالاها و همچنین اقدامات منع خرید اوراق بهادار قابل انتقال بلاروس و ابزارهای بازار پول از دیگر بخش‌های تحریمی انگلیس علیه بلاروس خواهد بود.

در این ارتباط، وزیرخارجه انگلیس اعلام کرده که دولت بلاروس همچنان به نقض دموکراسی و حقوق بشر ادامه می‌دهد.

روز گذشته نیز «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه سالگرد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بحث برانگیز در بلاروس اعلام کرده بود که «این اتحادیه آماده است تا در واکنش به بی اعتنایی آشکار رژیم [بلاروس] به تعهدات بین المللی، تدابیر [تنبیهی] بیشتری اتخاذ کند».

بورل در ادامه اظهاراتش مدعی شد که «با توجه به فرود اجباری و غیرقانونی پرواز رایان ایر در ماه مه و استفاده ابزاری از مهاجران برای اهداف سیاسی، رژیم بلاروس بیش از پیش هنجارهای بین المللی را به چالش کشیده است».