شهر خبر

لوکاشنکو: معترضان انتخابات ریاست جمهوری بلاروس به دنبال کودتا بودند

بلاروس

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس، طی سخنانی به مناسبت سالگرد اغتشاشات پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، معترضین را به تلاش برای کودتا متهم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس، طی سخنانی به مناسبت سالگرد اغتشاشات پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، معترضین را به تلاش برای کودتا متهم کرد.

بر اساس این گزارش، لوکاشنکو در جریان سخنان خود ضمن دفاع از سلامت انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته بلاروس، معترضین به نتایج انتخابات را به تلاش برای انجام کودتا علیه دولت این کشور متهم کرده و گفت: ما از تمامی مقدمات مربوط به برپایی انتخابات، اصل انتخابات و برگزاری آن در شرایط کاملاً شفاف در کنار دموکراتیزه ساختن زندگی سیاسی مردم دفاع می کنیم.

رئیس جمهور بلاروس همچنین افزود: تنها تفاوت موجود در این بود که برخی خود را برای شرکت در انتخابات عادلانه آماده می کردند و برخی دیگر به دنبال توهین به مقامات - در راستای ایجاد کودتا بودند.

لازم به ذکر است در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته بلاروس، حدود ۲۰۰ هزار نفر از معترضین علیه دولت لوکاشنکو و انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور این کشور برای ششمین بار، به خیابان ها آمدند که بیش از ۳۵ هزار نفر از معترضین بازداشت شدند.

منبع: مهر