شهر خبر

جزئیات آغاز کمپین نذر آب زهک


جزئیات آغاز کمپین نذر آب زهک

کمپین نذر آب برای حل مشکل آب آشامیدنی شهرستان زهک توسط موسسه خیریه نیکان ماموت آغاز شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ طی بررسی‌های صورت گرفته خانه‌های شهرستان زهک به دلیل داشتن لوله‌کشی‌های قدیمی و فرسوده، درصد کدورت بالا و بوی نامطلوب، آب غیرقابل شرب دارد. خانواده‌ها در این منطقه به آب آشامیدنی بهداشتی دسترسی ندارند و نزدیک‌ترین مرکز فروش آب کیلومترها از روستایشان فاصله دارد.

نازک فردوس، مدیرعامل موسسه خیریه نیکان ماموت در این رابطه گفت: خیریه نیکان طبق قراری که از قبل با خودش و مردم داشت پروژه آبرسانی به شهرستان زهک از توابع سیستان و بلوچستان را آغاز کرد. در شهرستان زهک 22496 خانواده زندگی می‌کنند که دسترسی به آب بهداشتی و سالم ندارند و باید برای خرید آب آشامیدنی به مراکز تصفیه در شهرهای اطراف مراجعه کنند. طی کردن این مسیر طولانی از روستا به مراکز تصفیه آب و حمل و نقل مخازن سنگین پر از آب، برای اکثر شهروندان از لحاظ مالی و جسمی مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه همه موجودات کره زمین به اقتضای وجودشان نیاز به آب دارند و آب بر سلامتی، وقت و امکانات بشر تاثیر می‌گذارد، بیان کرد: هموطنان ما در سیستان و بلوچستان بدون آب شرب سالم روزگار سختی را می‌گذرانند و کوچک‌ترین کمک، زندگی شهروندان شهرستان زهک را راحت‌تر و بهتر خواهد کرد.

مدیرعامل خیریه نیکان ادامه داد: ما با بررسی منطقه و بخش‌های شهرستان زهک به این نتیجه رسیدیم مشکل آب شهرستان زهک را می‌توان با اجرای دو فاز حل کرد. فاز اول، تامین و نصب دستگاه‌های تصفیه آب در 10 روستا از توابع شهرستان زهک واقع در دهستان‌های بخش خمک، جزینک و مرکزی است. فاز دوم، تامین تاسیسات لوله‌کشی در روستاهایی است که فاقد مجاری مناسب جهت آبرسانی هستند که اجرای لوله‌کشی با همکاری شرکت آبفای شهرستان و جمعیت هلال احمر انجام می‌گیرد.

وی افزود: برای اجرای طرح نذر آب در شهرستان زهک مبلغ 20.000.000.000 ریال (معادل دو میلیارد تومان) برآورد شده است. ما بر این باوریم که یک دست صدا ندارد و به تنهایی نمی‌شود کاری کرد. به همین دلیل در طرح نذر آب همت و حمایت همه عزیزان را می‌طلبیم. تا ابد فراموش نخواهیم کرد که نام و نشان نیکشان کنار نام خیریه نیکان ماموت به عنوان کسی که قلبش برای مردم سرزمینش می‌تپد و آسایش مردم زهک را مسئولیت اجتماعی خود می‌داند خواهد درخشید.

گفتنی است هموطنان می‌توانند در فضای مجازی با این موسسه و اقداماتی که تاکنون انجام داده است، آشنا شوند و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طرح نذر آب برای مردم با خیریه نیکان به شماره 22176001-021 تماس حاصل فرمایند. روش‌های ذیل در کمپین نذر آب مردم زهک عبارتند از:

وب سایت : www.nikancharity.org

شبکه‌های اجتماعی : @nikancharity

انتهای پیام/