شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تامین اجتماعی#حقوق بازنشستگان#مجلس

پیش بینی اعتبار همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۰


پیش بینی اعتبار همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی در بودجه 1400

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: محل تامین اعتبار همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی بر اساس جزء ۱ بند(و) تبصره ۲ در قانون بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگاران گفت: محل تامین اعتبار همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی بر اساس جزء (1) بند (و) تبصره (2) در قانون بودجه 1400 پیش بینی شده است.

وی با اشاره به جزء (1) بند (و) تبصره (2) قانون بودجه 1400، گفت: براساس این مصوبه قانون بودجه اعتبار لازم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی در کشور پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در این مصوبه مواردی که محل تأمین آن از محل فروش سهام است،  به ردیف در آمدی شماره 310517 واریز  می شود و از محل ردیف هزینه ای 93-530000 مبلغ یک میلیون و سیصد هزار میلیارد (1,300,000,000,000,000 ) ریال، جهت تقویت تأمین اجتماعی افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، لشکری و فولاد در نظر گرفته شده است.

حاجی‌بابایی بیان کرد: تأدیه بخشی از دیون و ایفای تعهدات قانونی سازمان تأمین اجتماعی (هشتصد و نود هزار میلیارد (890٬000٬000٬000٬000 ریال) نیز پیش بینی شده است.

وی به بیمه تکمیلی ایثارگران و خانواده شهدا، نیز اشاره کرد و گفت:  مطالبات قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب 1396/12/20 ، نظام تأمین اجتماعی فراگیر و متمرکز، همچنین تأمین حداقل مسکن و معیشت و بیمه زنان معسر، زنانی که همزمان از سه مؤلفه حمایت خانواده، ارث مکفی و شغل قانونی محروم هستند، در این مصوبه مدنظر قرار گرفته است.

نماینده همدان در مجلس تاکید کرد: مشمولین قانون معافیت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایان تا میزان پنج نفر کارگر مصوب 1361/12/19،بر اساس فهرست کارگاههای مشمول مصوب دولت، قانون بیمه های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار مصوب 1388/5/18 و ماده (7) قانون هدفمندسازی یارانه ها (شامل زنان سرپرست خانوار، رانندگان حمل ونقل عمومی، صیادان شمال و جنوب، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، هنرمندان و نویسندگان، مربیان مهد کودک و مراکز توانبخشی بهزیستی  نیز مشمول این بند تبصره 2 قانون بودجه 1400 می شوند.

حاجی‌بابایی در پایان گفت: براساس قانون بودجه مصوب 1389 کل کشور، تبصره 14 قانون بودجه مشمول  خادمان مساجد، باربران و رانندگان نیز می شود.

انتهای پیام/