شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا#وزیر بهداشت#کره جنوبی

بدعهدی "مدرنا" در تحویل واکسن کرونا به کره جنوبی و عذرخواهی وزیر از مردم


بدعهدی "مدرنا" در تحویل واکسن کرونا به کره جنوبی و عذرخواهی وزیر از مردم

وزیر بهداشت کره جنوبی به دلیل بدعهدی شرکت داروسازی مدرنا در تحویل واکسن‌های کرونا از مردم این کشور عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزیر بهداشت کره جنوبی امروز (دوشنبه) از مردم این کشور برای کمبود واکسن کرونا عذرخواهی کرد و گفت که شرکت داروسازی مدرنا در ماه جاری میلادی کمترل از نیمی از واکسن های وعده داده شده را به این کشور تحویل خواهد داد که علت آن را مشکلات ایجاد شده در زمینه تولید اعلام کرده است.

کره جنوبی درحالی که با موج چهارم کرونا مواجه است این روزها شاهد شکسته شدن رکوردهای ابتلا به این ویروس است و از سوی دیگر برنامه واکسیناسیون این کشور نیز به دلیل کمبود واکسن و تاخیر در ارسال محموله های وارداتی از برنامه تعیین شده بسیار عقب است.

در همین رابطه کیون دئوک چول، وزیر بهداشت کره جنوبی اعلام کرد که شرکت مدرنا به کره جنوبی اطلاع داده که تنها قادر است نیمی از سفارش 8.5 میلیون دوز واکسن را در ماه جاری میلادی به این کشور تحویل دهد.

کیون در کنفرانس خبری خود گفت: من یک بار دیگر از نگرانی هایی که در بین مردم به دلیل مشکلات واکسن مدرنا ایجاد شده عذرخواهی میکنم.

این شرکت آمریکایی پیش از این نیز در ارسال محموله های ماه جولای خود نیز بدعهدی داشت و مدعی شده بود که شرکای تولیدی این شرکت به دلیل عملیات تست در آزمایشگاه با تاخیر در ارسال محموله های خود مواجهند.

وزیر بهداشت کره گفت که دولت این کشور شکایت خود را به شرکت مدرنا ارسال کرده و یک هیئت بلند پایه از این شرکت بازدید خواهد کرد تا درباره بهترین راه حل در شرایط فعلی به نتیجه برسند.

کره جنوبی قرارداد خرید 40 میلیون دوز واکسن کرونا با شرکت مدرنا امضا کرده اما تاکنون تنها 2.4 میلیون دوز از این واکسن را دریافت کرده است.

شرکت مدرنا حاضر به اظهار نظر درباره صحبتهای وزیر بهداشت کره جنوبی نشده است.

انتهای پیام/