شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حیوانات#انگلستان

علاقه عجیب یک معلم به نجات حیوانات دزدیده شده

خانم میانسالی با لباس مبدل و پهپاد به کمک پیدا کردن حیوانات گم شده یا دزدیده شده آمده و خیریه‌ای مشهور در انگلستان تاسیس کرده تا به امنیت بیشتر حیوانات خانگی کمک کند.

لیزا دین خیر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل، مادری شغل خود را به عنوان معلم پیش دبستانی ترک کرد تا حیوانات خانگی دزدیده شده را به صاحبانشان بازگرداند.

او  با ​​۵۲ سال سن، تا کنون به بیش از ۷۰۰ نفر کمک کرده و می‌گوید برخی از این عملیات‌ها ممکن است سال‌ها طول بکشد.

لیزا دین که مادر دو فرزند است گفت برخی از حیوانات خانگی سرقت شده‌اند و برخی دیگر به مدت پنج سال ناپدید شده‌اند.

لیزا برای امنیت خود از لباس‌های مبدلی مانند کلاه گیس، از موهای قهوه‌ای مجعد گرفته تا موهای مشکی، و همچنین تعدادی عینک آفتابی استفاده می‌کند.

او که برای این کاریک گروه خیریه راه انداخته گفت: «ما از سال ۲۰۱۶ به  ۷۰۰ حیوان خانگی کمک کرده‌ایم.» او زمینه جدید فعالیت خود را دردناک اما بسیار نیکوکارانه توصیف کرد.

افراد زیادی از سراسر انگلستان به صورت داوطلبانه به او کمک می‌کنند و حتی برخی خلبانان پهپاد و درون نیز در موارد پیچیده وارد عملیات جستجو می‌شوند.

برخی نجات‌ها ممکن است ماه‌ها و حتی سال‌ها طول بکشد و این عملیات فقط شامل سگ و گربه نیست بلکه طوطی‌ها، خزندگان، اسب‌ها و حتی یک لاک پشت در کارنامه خیریه لیزا دین قرار دارند.

برخی حیوانات خانگی به واسطه دزدیده شدن میکروچیپ هویتیشان گم می‌شوند. این گروه معتقدند که مجازات‌های سخت‌تری برای کسانی که حیوانات خانگی را سرقت می‌کنند باید اعمال شود.

بسیاری از سگ‌ها اما برای پرورش یا فروش به سرقت می‌روند و عمدتا در وضعیت وحشتناکی پیدا می‌شوند. لیزا و تیمش به صورت شبانه روزی در دسترس هستند.