شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

پشت پرده سفر ناگهانی هیئت صهیونیستی به مصر هم‌زمان با حمله موشکی حزب‌الله


پشت پرده سفر ناگهانی هیئت صهیونیستی به مصر هم‌زمان با حمله موشکی حزب‌الله

سفر ناگهانی هیئت عالی امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی به مصر هم‌زمان با تشدید اوضاع در مرزهای فلسطین اشغالی و لبنان سوالاتی به وجود می‌آورد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی رای الیوم، به شکل ناگهانی دیروز یکشنبه رژیم‌صهیونیستی یک هیئت عالی امنیتی و سیاسی را به قاهره فرستاد تا با مقامات سرویس اطلاعاتی مصر درباره پرونده‌های حساسی که ممکن است سرنوشت منطقه را تعیین کند و علت بروز درگیری‌های جدید یا توقف جبهه درگیری‌ها با رژیم اشغالگر باشد گفتگو کنند.

قابل توجه است که این سفر هیئت صهیونیستی به قاهره که به شکل مخفیانه و به دور از هیاهوی رسانه‌ای انجام شد همزمان با تشدید تنش‌ها در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی و تبادل آتش میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان است.

همین امر میزان ترس و وحشت صهیونیست‌ها از کشیده شدن دامنه‌های این آتش و درگیری به نوار غزه و مشارکت گروه‌های مقاومت در یک جبهه جدید درگیری با اسرائیل است.

این هیئت صهیونیستی که شامل «ایال هولتا» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «مئیر بن شبات» مشاور سابق امنیت ملی این رژیم در کنار سایر مسئولان اسرائیلی بود نشست‌های محرمانه‌ای با مسئولان سرویس اطلاعاتی مصر برگزار کردند که بیش از 4 ساعت طول کشید.

به گزارش منابع آگاه هدف اول و اصلی از سفر ناگهانی هیئت اسرائیلی به قاهره جلوگیری از حمایت گروه‌های مقاومت در غزه و در راس آنها جنبش حماس و جهاد اسلامی از حزب الله در درگیری نظامی با اسرائیل و جلوگیری از شعله ور شدن تنش‌ها در مرزهای غزه و پرتاب بالن‌های آتش زا از سمت این منطقه به شهرک‌های صهیونیست نشین بود.

بر اساس این گزارش هیئت مذکور صهیونیستی از طرف مصری خواست تا گروه‌های مقاومت فلسطین را جهت جلوگیری از باز شدن جبهه جدید درگیری در شرایط کنونی و در حالتی که مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان متشنج است تحت فشار قرار دهد.

این هیئت اسرائیلی علاوه بر پرونده نظامی درباره سایر پرونده‌های حساس مربوط به برقراری آرامش در نوار غزه و نیز پرونده تبادل اسرا که مدت زیادی است دچار رکود شده و هیچ پیشرفتی در آن دیده نمی‌شود با مسئولان مصری صحبت کردند.

مقامات مصر نیز به هیئت اسرائیلی اطمینان دادند که برای برقراری آرامش در نوار غزه و جلوگیری از انفجار اوضاع آن از طریق ارتباط با رهبران فلسطینی تلاش خواهند کرد.

محافل و مراکز امنیتی و نظامی صهیونیستی بسیار نگرانند که در چند جبهه به درگیری جدیدی کشیده شوند در حالی که همزمان گروه‌های [مقاومت در] غزه فشار می‌آورند که تسهیلات مرتبط با نوار غزه سریعتر ارسال و گذرگاه‌های غزه باز و مواد و کالاهایی که غزه به آن نیاز دارد وارد شود در حالی که تل‌آویو این مسئله را منوط به پیشرفت در پرونده تبادل اسرا کرده است.

انتهای پیام/