شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ماه محرم#آمل

پنجره مهر؛

آیین سنتی سیاهپوشان در آمل

آیین سنتی سیاهپوشان در آمل

آمل- درآستانه ماه محرم، ماه حزن و اندوه، آیین سنتی سیاهپوشان با هدف استقبال از ماه محرم با حضور هیئت‌های مذهبی و طوایف شهرستان آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم اصیل و سنتی عزاداران حضرت اباعبدالله (ع) به صورت نمادین با حضور جوانان از هیئت‌های مذهبی و طوایف مختلف شهرستان آمل از میدان قائم (عج) تا آستانه مقدس امامزاده ابراهیم (ع) برگزار و عاشقان و ارادتمندان اهل بیت (ع) با حمل بیرق‌های عزا، فرا رسیدن ماه محرم را به مردم اعلام کردند.

میدان داری جوانان با بیرق‌های سیاه، سبز و قرمز که مزین به نام مبارک امام حسین (ع) و قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس (ع) بود در طول مسیر جلب توجه می‌کرد. شهروندان آملی نیز به رسم هرساله، هیئت سیاه پوشان را به نشانه ارادت به ساحت مقدس امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا همراهی کردند.

مسئول هیئت علمداران و سیاه پوشان شهرستان آمل گفت، این مراسم از سال‌های بسیار دور و نسل به نسل منتقل شده و خوشبختانه اکنون جوانان طوایف مختلف ادامه دهنده این سنت مهم در آستانه ماه محرم هستند.

خان پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این مراسم هر سال، به منظور فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای ورود باشکوه‌تر به ماه محرم و ترویج فرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت آئین سیاهپوش با حضور هیئت‌های مذهبی شهرستان آمل برگزار می‌شود.

فضای عمومی شهر آمل و همچنین مساجد، حسینیه‌ها و آستان مقدس امامزادگان در روزهای اخیر و در آستانه ماه محرم سیاهپوش شد.