شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#چین#کرونا#جلوگیری#مقامات

چین ۳۰ مقام رسمی را به دلیل سهل انگاری در مهار کرونا مجازات کرد


چین 30 مقام رسمی را به دلیل سهل انگاری در مهار کرونا مجازات کرد

دولت چین در ادامه عزم جدی خود برای جلوگیری از شیوع دوباره کرونا تعدادی از مقامات این کشور را به دلیل سهل انگاری و عملکرد نامناسب در مهار این ویروس مجازات کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، چین تعدادی از مقامات این کشور را به دلیل ناتوانی و سهل انگاری در مهار ویروس کرونا  که منجر به افزایش تعداد مبتلایان به نزدیک 900 نفر در کمتر از یک ماه گذشته شده را مجازات کرده است.

شهر یانگژو در شرق چین به 5 مقام این شهر برای ناتوانی در تست گیری گسترده کرونا هشدار داده است. دولت چین این افراد را متهم کرده که با سهل انگاری باعث ادامه شیوع ویروس شده‌اند. این شهر حتی از شهر نانجینگ که اولین منطقه شیوع دلتا معرفی شده نیز پیشی گرفته و با 308 مورد مثبت بیمار به بزرگترین شهر کرونایی چین تبدیل شده است. شش نفر از این افراد شرایط بغرنجی داشته و در صورت مرگ هرکدام از آنها، این اولین مورد مرگ و میر در چین بر اثر کرونا در شش ماه گذشته خواهد بود.

بیش از 30 مقام در سراسر کشور از شهردار تا مدیران بهداشت محلی و روسای بیمارستان و فرودگاه برای سهل انگاری و مدیریت نادرست در مهار شیوع کرونا مجازات شده‌اند.

چین با گسترده ترین شیوع ویروس کرونا پس از مهار ویروس در شهر ووهان در اواخر 2019 مواجه است. سویه جدید کرونا در بیش از نیمی از 31 استان چین گسترش یافته و هرچند اکثریت جمعیت چین واکسینه شده‌اند اما مقامات چینی قصد ندارند به واکسیناسیون متکی باشند. دولت چین قصد دارد با تست گیری گسترده و قرنطینه هدفمند مانع از شیوع دوباره این ویروس شود.

انتهای پیام/