شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سرعین#پایان سال

جاده گردشگری سرعین به آلوارس تا پایان سال بهسازی می شود

ایرنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، جاده گردشگری سرعین به آلوارس تا پایان سال بهسازی می شود.

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: عملیات خاکبرداری به طول 6 کیلومتر و احداث پل ها در این مسیر به اتمام رسیده و 2.5 کیلومتر از مسیر هم آسفالت ریزی شده است.

وی اظهار کرد:جاده سرعین به پیست آلوارس با هدف توسعه گردشگری تعریض و ارتقا یافته و مسیر پیست اسکی شماره 2 آلوارس هم تکمیل می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در چهار سال اخیر بهسازی راه ها و توسعه راه های شریانی استان بیشتر مدنظر قرار گرفته، افزود: تمام راههای مواصلاتی دارای ردیف ملی شده و از 330 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته بیش از 310 میلیارد تومان جذب شده است.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار به پروژه بزرگراه اردبیل – سرچم افزود: بیش از یک هزار و 800 میلیارد تومان برای بهسازی این پروژه نیاز است و مقرر شد 400 میلیارد تومان منابع برای این پروژه جذب شود تا عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل – سرچم در قطعات مختلف سرعت بگیرد.

حیدری استفاده از ظرفیت ماده 56 و منابع بانکی در توسعه بزرگراه های استان را یادآور شد و گفت: در 2 مسیر کلور – درام شهرستان خلخال از ظرفیت ماده 56 و منابع بانک مسکن به میزان 100 میلیارد تومان استفاده خواهد شد تا این پروژه بزودی تکمیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در تمامی شهرستان های استان بجز شهرستان های تازه تاسیس عملیات اجرایی بزرگراه شروع شده و با اتمام آنها شاهد ایمنی جاده ها خواهیم شد.

حیدری ادامه داد: تلاش می شود در سال 1401 بیش از 88 کیلومتر، سال 1402 حدود 90 کیلومتر و سال 1403 نیز 98 کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث شود.

وی گفت: برای احداث و راه اندازی 582 کیلومتر بزرگراه در این استان به پنج هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

جاده گردشگری سرعین به آلوارس تا پایان سال بهسازی می شود