شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

تعویق بی سر و صدای عرضه "سایبر تراک" تسلا تا سال ۲۰۲۲

تعویق بی سر و صدای عرضه "سایبر تراک" تسلا تا سال ۲۰۲۲

شرکت تسلا خیلی بی سر و صدا عرضه خودروی برقی جدید خود موسوم به "سایبر تراک" را تا سال ۲۰۲۲ به تعویق انداخته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، اگر امیدوار بودید که قبل از پایان سال ۲۰۲۱ "سایبر تراک" را در خیابان‌ها ببینید، باید از آن چشم‌پوشی کنید. زیرا تسلا بی سر و صدا عرضه این پیکاپ برقی را در صفحه زمان‌بندی خود به سال آینده منتقل کرده است و به ما می‌گوید تا سال ۲۰۲۲ نباید منتظر عرضه "سایبر تراک" باشیم.

این تعویق شامل همه مدل‌های این خودرو می‌شود، چرا که تسلا قبلاً هشدار داده بود که سایبرتراک‌های تک موتوره دیرتر عرضه می‌شوند، اما این تعویق اکنون شامل سایبرتراک‌های دو موتوره و سه موتوره نیز می‌شود.

البته تسلا قبلاً اشاره کرده بود که هدف عرضه در سال ۲۰۲۱ ممکن است تحقق نیابد. "ایلان ماسک" در ماه ژانویه گفت که تنها تعداد کمی از سایبرتراک‌ها در سال ۲۰۲۱ تحویل خواهند شد و تولید انبوه آن برای سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است.

شرکت تسلا به تازگی طراحی مهندسی سایبرتراک را به پایان رسانده است و به چند ماه فرصت نیاز دارد تا توسعه و ساخت آن را به پایان برساند و محموله اولیه آن را عرضه کند.

این می‌تواند یک چالش رقابتی برای تسلا ایجاد کند، چرا که "هامر" برقی شرکت "GMC" اکنون آماده است تا سایبرتراک را پشت سر بگذارد. همچنین با وجود تعویق‌ها، شرکت "ریویان" نیز قرار است خودروی "R۱T" خود را در ماه سپتامبر عرضه کند. خودروی "F-۱۵۰ Lightning" شرکت فورد نیز قرار است بهار ۲۰۲۲ عرضه شود که ممکن است سایبرتراک پس از آن عرضه شود.

البته به تأخیر افتادن عرضه سایبرتراک تعجب آور نیست، چرا که بدنه فولادی آن به تکنیک‌های ساخت منحصر به فردی نیاز دارد. ضمن اینکه موانع فنی وسیع‌تری مثلا برای ساخت مدل سه موتوره آن نیز بر سر راه است.

ضمن اینکه "تسلا" به برنامه‌های زمانی خوش‌بینانه که با واقعیت تولید و عرضه در تضاد است، مشهور است.

"تسلا" با بیش از یک میلیون پیش‌سفارش برای سایبرتراک با تقاضای زیادی مواجه است.

انتهای پیام