شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##پرتاب#نخستین#ماموریت#قمری#راکت#نیوزلند

پرتاب نخستین ماموریت قمری "راکت لب" از نیوزلند

پرتاب نخستین ماموریت قمری "راکت لب" از نیوزلند

شرکت فضایی "راکت لب" اولین ماموریت خود به ماه موسوم به "کپستون" را اواخر سال ۲۰۲۱ از کشور نیوزلند آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت فضایی "راکت لب"(Rocket Lab) جزئیات اولین پرتاب قمری خود را به مرور فاش می‌کند. این شرکت فضایی خصوصی اکنون اعلام کرده است که نخستین ماموریت خود به کره ماه موسوم به "کپستون"(CAPSTONE) را در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ از مجموعه پرتاب فضایی واقع در کشور نیوزلند پرتاب می‌کند.

این در حالی است که در ابتدا قرار بود این ماموریت اوایل سال ۲۰۲۱ از تاسیسات "والوپس" ناسا در ویرجینیای آمریکا پرتاب شود.

این ماموریت که شامل یک تاسواره است به عنوان یک پیشتاز و جلودار برای برنامه "آرتمیس"(Artemis) ناسا عمل می‌کند. این تاسواره نیازهای پیشرانش را برای مدار بسیار بیضوی ماه تامین می‌کند و سیستم‌های ناوبری فضاپیما به فضاپیما را آزمایش می‌کند و پتانسیل پشتیبانی خصوصی در ماموریت‌های آینده را نشان می‌دهد.

این مأموریت در صورت موفقیت به "دروازه قمری" آینده ناسا کمک می‌کند تا با خیال راحت به ماه نزدیک شود و به دور آن بچرخد.

این پرتاب همچنین یک پیشرفت فنی برای "راکت لب" است. در حالی که موشک "الکترون" این شرکت نقش مهمی در انجام ماموریت‌های فضایی ایفا می‌کند، این اولین بار است که این شرکت از پلتفرم جدید خود به نام "فوتون" برای قرار دادن یک ماهواره در مسیر ماه استفاده می‌کند.

ماموریت "کپستون" می‌تواند به عنوان نقطه عطف برای این شرکت عمل کند. "راکت لب" تاکنون با دو شکست مهم در پرتاب موشک‌های خود برخورد کرده است و اخیراً پس از حادثه‌ای در ماه مه، پرتاب‌های خود را از سر گرفته است.

اکنون پرتاب موفقیت آمیز این ماموریت به ماه می‌تواند این بازگشت را تقویت کند و نشان دهد که "راکت لب" می‌تواند پروژه‌های بسیار بلندپروازانه را اداره کند.

انتهای پیام