شهرخبر

پلیس راهور محدودیت‌های ترافیکی ماه محرم را اعلام کرد

تاریکی شب، لباس مشکی عابران و خستگی برخی از رانندگان در ساعات پایانی شب و عدم تمرکز می‌تواند حوادث ترافیکی ناخوشایندی را رقم بزند.

پلیس راهور محدودیت‌های ترافیکی ماه محرم را اعلام کرد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: با توجه به برگزاری مراسم در نیمه اول محرم و حضور هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری در سطح معابر و میادین محدودیت‌های ترافیکی اجرا خواهد شد.

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت به محدودیت‌های ترافیکی ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به فرارسیدن دهه اول محرم، شرایط ترافیکی و محدودیت‌های متفاوتی برقرار خواهد شد که این طرح‌ها متناسب با شرایط هیئت‌های عزاداری است. چراکه با اجرای مراسم در فضای باز و شبکه معابر بخشی از خطوط ویژه، میادین و سطح معابر به مراسم عزاداری تعلق خواهد گرفت.

رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان این که یکی از آسیب‌های این ایام به بحث تصادفات عابر پیاده برمی‌گردد، تصریح کرد: تاریکی شب، لباس مشکی عابران و خستگی برخی از رانندگان در ساعات پایانی شب و عدم تمرکز می‌تواند حوادث ترافیکی ناخوشایندی را رقم بزند. بنابراین از عزاداران و رانندگان تقاضا می‌کنیم که در حاشیه شبکه معابر و هیئت‌های عزاداری با تمرکز و دقت بیشتری تردد کنند تا کمترین حادثه را شاهد باشیم.

وی از رؤسای هیئات عزاداری درخواست کرد که با جانمایی و چینش درست، تخصیص جای پارک مناسب برای خودروها و همچنین تامین روشنایی و استقرار مناسب موکب‌ها، در ارتقاء ایمنی عزاداران کوشا باشند.

سردار حمیدی درباره چگونگی اجرای طرح تردد شبانه با توجه به حرکت دسته‌ها در ساعات پایانی شب اعلام کرد: تغییر ساعت تردد شبانه موکول به نظر ستاد ملی مقابله با کروناست که تا این لحظه ابلاغیه‌ای مبنی بر تغییر ساعت ارسال نشده و به محض تصمیم‌گیری و ابلاغ، تغییر ساعت‌ها لحاظ خواهد شد.

رئیس پلیس راهور پایتخت خاطرنشان کرد: تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین در ایام محرم از ۳۰ دقیقه بامداد تا ۶:۳۰ صبح مجاز است.

وی با بیان این مطلب که تخلفات حادثه‌ساز و عدم رعایت حقوق شهروندان قرمز پلیس راهور است، از استقرار تیم‌های محسوس و نامحسوس پلیس در سطح معابر و میادین خبر داد و گفت: پلیس بدون اغماض با تخلفاتی که سبب سلب آسایش و آرامش مردم شود، برخورد خواهد کرد.