شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قطر#افغانستان#منابع#شورای عالی

عبدالله برای حضور در نشست تروئیکای توسعه‌یافته به قطر می‌رود


عبدالله برای حضور در نشست تروئیکای توسعه‌یافته به قطر می‌رود

برخی منابع گفته‌اند که رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان برای حضور در نشست تروئیکای توسعه‌یافته و یک نشست مهم دیگر عازم قطر خواهد شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابعی در شورای عالی مصالحه افغانستان اعلام کردند که «عبدالله عبدالله» رئیس این شورا به همراه «سید سعادت منصور نادری» وزیر دولت در امور صلح قرار است برای شرکت در دو نشست مهم درباره صلح افغانستان عازم قطر شود.

این منابع می‌گویند که این نشست‌ها با همکاران منطقه‌ای و بین‌المللی و «تروئیکای توسعه‌یافته » در دوحه پایتخت قطر برگزار می‌شود.

برخی دیگر نیز به «خامه پرس» گفته‌اند که محوریت این نشست‌ها صلح افغانستان است و  19 و 21 مرداد ماه در دوحه برگزار خواهد شد.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در رأس هیئتی ارشد از سیاسیون این کشور ماه گذشته برای دیدار با طالبان به قطر رفت.

کریم خلیلی معاون سابق ریاست جمهوری، عطامحمد نور والی سابق بلخ، سید منصور سعادت نادری، وزیر دولت در امور صلح، معصوم استانکزی، رئیس تیم مذاکره افغانستان، باتور دوستم و فاطمه گیلانی از اعضای هیئت مذاکره‌کننده دولت، سلام رحیمی، مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان و شمار دیگری از چهره‌های سیاسی نیز عضو این هیئت بودند.

عبدالله نیز پیش از ترک کابل به خبرنگاران گفته بود که هیئت اعزامی به دوحه با صلاحیت کامل و به نمایندگی از جمهوری اسلامی افغانستان به قطر می‌رود و ابراز امیدواری کرد که دیدار با طالبان نتایج خوبی را در پی داشته باشد.

عبدالله خطاب به طالبان نیز اظهار داشت که نتیجه صلح از دست به دست شدن شهرستان‌ها بدست نمی‌آید، بلکه نتیجه صلح از میز مذاکرات به دست خواهد آمد.

برخی کارشناسان گفته بودند که این سفر نتیجه ویژه‌ای در پی نداشت.

انتهای پیام/.