شهر خبر

ازسر گیری برخی پروازهای بین‌المللی از روسیه/ اروپا در انتظار گردشگران روس است


ازسر گیری برخی پروازهای بین‌المللی از روسیه/ اروپا در انتظار گردشگران روس است

در حالی‌که پرواز شرکت‌های هواپیمایی روسیه به کشورهای مصر، دومینیکن، مولداوی و بحرین از سر گرفته شده، کمیسیون توریسم اروپا سهم گردشگران روس در بازار توریسم این قاره را ۷۴ درصد نامید که می‌تواند بزودی احیا شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، روسیه از امروز (دوشنبه) پروازهای بین المللی شرکت‌های هواپیمایی این کشور به مقاصد مصر، جمهوری دومینیکن، مولداوی و پادشاهی بحرین را از سر می‌گیرد. این تصمیم روز گذشته (یکشنبه) در ستاد عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا گرفته شد.

پروازها به دو اقامتگاه تفریحی-توریستی در کشور مصر هفته‌ای دوبار انجام خواهد گرفت. مقامات قاهره پس از کاهش تعداد موارد بیماری کووید-19 طی چند ماه گذشته، ابراز امیدواری کرده بودند که سفر گردشگران روسی به این کشور از سر گرفته شود.

ابراز امیدواری کشورهای اروپایی برای بازگشت گردشگران روسی

در خبر دیگری، یک مقام کمیسیون توریسم اروپا (ETC) در گفتگو با روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو اعلام کرد که شهروندان روسی حدود 74 درصد از گردشگران در کشورهای اروپایی را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل آنها نقش مهمی در بازار توریسم اروپا دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری، یا روسیه در فهرست "کشورهای امن" از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و تمامی محدودیت‌های کرونایی لغو شود یا واکسن "اسپوتنیک-وی" در موسسه دارویی اروپایی (EMA) و سازمان بهداشت جهانی مورد تأیید قرار بگیرد تا تبادل گردشگران روسی و کشورهای اروپایی از سر گرفته شود.

این در حالی است که با توجه به سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی در روسیه، اپراتورهای مسافرتی این کشور از هم اکنون مذاکرات با شرکای خارجی خود برای فراهم سازی سفر گردشگران را آغاز کرده‌ و پیشنهاداتی را در سازمان جهانی گردشگری برای از سر گیری توریسم بین المللی مطرح کرده‌اند. از جمله کشورهای اروپایی که برای از سر گیری تبادل گردشگران با روسیه اعلام آمادگی کرده‌اند، اسپانیا و ایتالیا هستند.

انتهای پیام/