به گزارش برنا؛ طی گزارشی به طور مفصل به مشکلات زنان صیادی که در جزیره هنگام به ماهیگیری مشغول هستند اما مجوز ندارند و بدون بیمه و حامی در دل دریا کار می‌کنند، اشاره کردیم. هم زنان جزیره و هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگویی که با خبرنگار برنا داشتند از سازمان شیلات کشور به دلیل عدم صدور مجوز گلایه داشتند و عنوان کردند تاکنون جلساتی در قالب تذکر و سوال با این سازمان جهت رفع مشکل زنان ماهیگیر داشتند.

جهت پیگیری علت عدم اعطای مجوز صید به زنان ماهیگیر با سیدپرویز محبی، معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران تماس گرفتیم و او از اعطای مجوز ماهیگیری برای تمام زنان جزیره هنگامی صیادی که در دریا کار می‌کنند خبر داد.

محبی درباره جزئیات این خبر گفت: فقط زنان جزیره هنگام هستند که در دریا صیادی می‌کنند و در سایر جزایر شاهد صیادی زنان نیستیم به همین دلیل زنانی که صیاد هستند و در دریا کار می‌کنند را شناسایی کردیم و به هر دو نفر یک مجوز ارائه دادیم.

او تصریح کرد:  صدور مجوز به زنان صیاد جزیره هنگام هیچ مشکلی ندارد و تمام زنانی که در دریا بودند الان با مجوز در حال کار هستند و طبیعتا از بیمه و سایر خدمات نیز استفاده می‌کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با تاکید براینکه هیچ زن صیاد شاغل در دریا بدون مجوز وجود ندارد، گفت: طی یک مراسمی در استان هرمزگان 15 مجوز صید به 30 زن صیاد جزیره هنگام صادر شد.