شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#جدید#قیمت#دلار

پیش بینی قیمت دلار در آغاز کار دولت جدید

عبور قیمت درهم از خط ۷ هزار و ۲۰۰ تومانی می تواند منجر به شکسته شدن مقاومت قیمت دلار در نقطه ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان شود. در واقع این سطح خط نوسان قیمت دلار در بازار ارز پیش بینی می شود.

اقتصاد پیش بینی قیمت دلار در آغاز کار دولت جدید

معامله گرانی که در روزهای اخیر احتمال رشد قیمت دلار را مطرح کرده اند، امروز در برابر آزمون محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار دارند. این دسته از معامله گران در صورتی که به ادامه روند صعودی اعتقاد داشته باشند، امروز سعی خواهند کرد که با افزایش خریدهای خود، قیمت اسکناس آمریکایی را به بالای محدوده یاد شده ببرند. از نظر تحلیل گران فنی، شکست محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی می تواند زمینه صعود اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان را فراهم کند.

دلار پشت خطی

در مقابل این دسته، دسته ای از معامله گران در بازار حضور دارند که احتمال عبور دلار از محدوده ۲۶ هزار و ۳۰۰تومان را محدود می دانند و اعتقاد دارند که اسکناس آمریکایی در روز جاری، اصلاح قیمت را تجربه خواهد کرد. از نگاه آن ها،‌ افزایش قیمت دلار در شرایط کنونی می تواند ناشی از جوسازی های مقطعی و نااطمینانی پیرامون برجام و ابهام درباره سیاست های دولت آتی باشد.

این گروه باور دارند، با آغاز به کار رییس جدید بانک مرکزی،‌ میزان عرضه ارز رشد خواهد کرد و قیمت دلار بالای ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان پایدار باقی نخواهد ماند. این دسته از معامله گران باور دارند که به دلیل،‌ جا به جایی های سیاسی، بازارساز در روزهای اخیر ترجیح داده است که سطح عرضه را چندان تغییر ندهد.

در این میان، یکی از نشانه هایی که صعودی های بازار ارز را امیدوار کرده است، افزایش بهای نرخ حواله درهم به بالای مرز ۷ هزار تومانی بود. عبور درهم از خط ۷ هزار و ۲۰۰ تومانی حتی می تواند منجر به شکسته شدن مقاومت ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان شود.

منبع: اقتصاد نیوز