رحمان رضایی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به موفقیت پرسپولیس در لیگ و ثبت گلات قهرمانی برای این تیم اظهار داشت: این عنوان ماحصل تلاشی است که در چند فصل اخیر توسط پرسپولیسی ها انجام شده و حالا ثمره اش را با گلات قهرمانی گرفته اند.

او در خصوص قهرمانی اخیر این تیم تاکید کرد: کسب عنوان قهرمانی حق پرسپولیس بود و چه بسا این اتفاق می توانست 4-3 هفته قبل از پایان فصل هم رخ بدهد اما برخی اتفاقات مانع این موضوع شد و پرسپولیس در روز آخر توانست با پیروزی در بازی آخر خود فاصله اش را با سپاهان حفظ کرده و با شایستگی  قهرمانی را به دست آورد.

رضایی ضمن تمجید از شرایط فنی خوب و بدن نوسان پرسپولیس در این فصل تصریح کرد: پرسپولیس شروع خوبی را در این فصل داشت و هر چه از شروع فصل می گذشت  این شرایط بهتر می شد، اگر چه شکست در فینال آسیا و یک باخت در لیگ برتر برای این تیم رقم خورد اما شرایط خوبی که در این تیم حکمفرما بود و توان فنی بالای بازیکنان و هوش کادرفنی و مدیریت باشگاه دست به دست هم داد تا در ادماه شرایط خوب پرسپولیس ادامه پیدا کرده و در هفته های آخر دیدید که پیروزی های متوالی این تیم در برابر حریفان اما و اگری را برای قهرمانی این تیم باقی نگذاشت و این تیم توانست با شایستگی قهرمانی در لیگ بیستم را نیز به نام خود ثبت کند.

سرمربی ذوب آهن در ابتدای لیگ بیستم در مورد این که پرسپولیس چگونه توانست با مشکلات و حواشی زیادی که با آن روبرو بود، موفق عمل کند؛ خاطرنشان کرد: تیم هایی مثل پرسپولیس و استقلال آبستن حواشی زیادی هستند ولی مدیریت خوب پرسپولیسی ها در روبرو شدن با این مشکلات توانست به آنها کمک کند که این مسائل خللی در مسائل فنی و نتایج این تیم ایجاد نکند. همه ما می دانیم که مشکلات و حواشی به ذات در پرسپولیس وجود دارد اما کار خوب مدیران و کادرفنی و بزرگترهای تیم اجازه ندادند این حواشی در نتایج پرسپولیس تاثیرگذار شود و در نهایت این تیم با بهترین نتایج ممکن توانست قهرمان شود.

مدافع سال های گذشته پرسپولیس و تیم ملی در مورد عملکرد مدافعان و ساختار دفاعی این تیم و تاثیر آن در قهرمانی سرخ پوشان به خبرنگار برنا گفت: آمار پرسپولیس در تعداد گل های خورده نشان دهنده این است که این تیم نه فقط در خط دفاع بلکه در ساختار دفاعی بی نظیر عمل کرده و  انسجام خوب تیمی در برنامه های دفاعی باعث شد این تیم در این زمینه بسیار موفق عمل کند. روحیه تیمی و همکاری خوبی که در خطوط مختلف به خصوص خط دفاع شاهد بودیم اتفاقات خوبی را برای این تیم رقم زد و باعث شد شرایط خوبی در این زمینه برای پرسپولیس ایجاد شود. دفاع پرسپولیس  صرف 4 مدافعش در زمین نبود و این تیم از نوک حمله تا درون دروازه در کارهای دفاعی خوب کار کرد و با کار تیمی موفق شد بهترین خط دفاع لیگ برتر را به خود اختصاص بدهد.

او در ادامه با تمجید از مدافعان پرسپولیس به طور ویژه ای از عملکرد وحید امیری در این تیم به نیکی یاد کرد و گفت: با وجود تغییرات زیاد در ترکیب مدافعان، همه آنها به خصوص وحید امیری فوق العاده بودند.  وحید از جمله فوتبالیست هایی است که در فوتبال ایران تعدادشان خیلی کم است. بازیکنی با قابلیت بازی در چند پست مختلف و متفاوت با این بازدهی خوب، کمتر در فوتبال ایران سراغ داریم اما وحید امیری نمونه بارزی برای چنین بازیکنی است که می تواند در پست های مختلف و غیرتخصصی اش فوق العاده کار کند و هر مربی دوست دارد چنین بازیکنی را با چنین مشخصات فنی و اخلاقی را در اختیار داشته باشد.

رحمان رضایی در خصوص جدایی محمدحسین کنعانی زادگان و تاثیر آن در آینده پرسپولیس اظهار داشت: در سال های قبل پرسپولیس تجربه تکراری را در این زمینه داشته است و بار اول نیست که در این سال ها شاهد جدایی چهره های اصلی از جمع پرسپولیسی ها هستیم. در سال های گذشته نفراتی مثل مهدی طارمی، علی علیپور، علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده و.... از این تیم جدا شده اند اما مسیر پرسپولیس برای موفقیت بدون چالش ادامه پیدا کرده است. در مورد این کنعانی هم شرایط به همین روال است. کنعانی بازیکن خوب و تاثیرگذاری است اما پرسپولیس نشان داده است که قائم به فرد نیست و می تواند با نفرات جایگزینی که دارد جای خالی او را پر کند. 

پیشکسوت فوتبال در پایان در مورد شرایط پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: کار در آسیا سخت است و نمی توان از حالا در این خصوص پیش بینی کرد اما پرسپولیس با حفظ اسکلت اصلی تیمش و جذب چند مهره خوب در نقل و انتقالات می تواند برای قهرمانی در آسیا هم دورخیز خوبی داشته باشد. 5/5