شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#هنگ کنگ#وزارت خارجه#چین#واشنگتن

وزارت خارجه چین:

آمریکا بدنبال خرابکاری در هنگ کنگ است

آمریکا بدنبال خرابکاری در هنگ کنگ است

وزارت خارجه چین از واشنگتن خواست تا به حاکمیت چین احترام گذارد و دخالت در مسائل هنگ کنگ را متوقف کند.

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی جی تی ان، وزارت خارجه چین در واکنش به موضع گیری رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه از واشنگتن خواست تا به حاکمیت چین احترام گذارد و دخالت در مسائل هنگ کنگ را متوقف کند.

«هوا چونینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین مواضع و سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره هنگ کنگ را خدشه به حاکمیت چین در این منطقه عنوان کرد و خواستار توقف رویکرد غیرسازنده رهبران آمریکا شد.

این مقام چینی همچنین ادعاهای مطرح شده از سوی واشنگتن درباره ایجاد محدودیت برای ساکنان هنگ کنگ را به شدت رد کرد و گفت: هدف واقعی واشنگتن حمایت از نیروهای ضد چین، خرابکاری و سلب رفاه و ثبات از هنگ کنگ است، اما چین چنین چیزی را نخواهد پذیرفت.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین از آمریکا خواسته است تا از برهم زدن قانون در هنگ کنگ و مداخله در امور داخلی چین دست بکشد.

چونینگ همچنین تاکید کرد که هیچ دخالت خارجی نمی تواند اراده و عزم مقامات مرکزی چین و منطقه ویژه اداری هنگ کنگ را برای اجرای قانون امنیت ملی خدشه دار کند.

هواچونیگ همچنین از آمریکا خواست تا در هیچ شرایطی از نیروهای ضد چین و بی ثبات کننده در هنگ کنگ حمایت نکند، چون چین نیز در این ارتباط نظاره گر صرف نخواهد بود.

این واکنش چین پس از آن صورت گرفت که کاخ سفید مدعی شد در پاسخ به وضعیت ایجاد شده در هنگ کنگ، به شهروندان این منطقه چینی برای مدت ۱۸ ماه آینده پناهندگی موقت داده و به این ترتیب اجازه می‌دهد هزاران تن از آنها اقامتشان در آمریکا را تمدید کنند.

پیشتر نیز چین در واکنش به اعلامیه آمریکا درباره هنگ کنگ گفته بود، توصیفی که آمریکا از وضعیت در هنگ کنگ دارد سیاه و سفید را در هم میریزد، چون قانون امنیتی جدید هنگ کنگ باعث ایجاد یک محیط امن تر شده که از آزادی های مردم محافظت می کند.