شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رسانه ملی#شورای عالی#کتاب

در اختتامیه جشنواره کتابخوان و رسانه چه گذشت؟/ معرفی کتاب‌های خوب یکی از اولویت‌های رسانه ملی


در اختتامیه جشنواره کتابخوان و رسانه چه گذشت؟/ معرفی کتاب‌های خوب یکی از اولویت‌های رسانه ملی

علی دارابی در اختتامیه نخستین جشنواره کتابخوان و رسانه گفت: یکی از اولویت‌های شورای عالی کتاب با مدیریت رئیس صدا و سیما، معرفی کتاب‌های خوب است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کتابخوان و رسانه که به صورت مجازی برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی با محوریت کتاب و رسانه، یکی از مهمترین رویدادهای این دو عرصه مهم به شمار می‌رود، زیرا هر دو، پناهگاه فکری جامعه و ملجأ و آرامشگاهی برای ذهن‌های خسته از روزمرگی‌ها هستند.

وی افزود: شاید در آغاز نیمه دوم قرن بیستم و با فراگیر شدن رسانه‌های دیداری و شنیداری و بعدها در آغاز قرن بیست و یکم، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بارها و بارها این بحث به میان آمد که دوره کتاب گذشته و دیگر کسی کتاب را به آن شکل که در گذشته می‌خواند، نمی‌خواند ولی حتی در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و سیاسی و امنیتی نیز، این کتاب‌ها بودند که دنیایی از آرامش را به انسان‌ها هدیه داده‌اند و در بحرانی‌ترین شرایط، دست دوستی به سوی بشر دراز کرده‌اند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: در صدا و سیما، شورای عالی کتاب به ریاست رئیس رسانه ملی تشکیل شده سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در حوزه ترویج و مطالعه کتاب و کتابخوانی را بر عهده دارد که یکی از آنها، معرفی کتاب‌های خوب در قالب برنامه‌های گوناگون رادیویی و تلویزیونی است البته برای توسعه فرهنگ کتابخوانی، نیازمند همتی جهادی از سوی خانواده ها، مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه و سازمان ها و وزارتخانه های مختلفیم.

وی ادامه داد: این جشنواره رویدادی است که با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اهمیت نقش مطالعه، سعی در تقویت ارتباط رسانه‌ها با کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیران کشوری و استانی و اعضای کتابخانه‌های عمومی و مهمتر از همه اهالی کتاب دارد.

دارابی با اشاره به محورهای اصلی این جشنواره عنوان کرد: هر یک از این موضوعات و محورها می توانند زمینه کار کارشناسی مفصلی باشند و کارگاه‌های آموزشی درباره آنها برگزار شود.

معاون امور استان‌های صدا و سیما افزود: در نظر گرفتن بخش ویژه جشنواره با محوریت رسانه‌های دیداری و شنیداری (رادیو و تلویزیون) که با رویکرد توجه به اخبار و گزارش‌های ویژه رسانه‌های ملی در حوزه کتابداران، کتاب خوان‌ها و کتابخانه‌های عمومی، سیاستگذاری شده قابل تقدیر است.

انتهای پیام/