شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس

امروز اعلام شد؛

واکنش حماس به احکام ظالمانه ریاض علیه بازداشت شدگان

واکنش حماس به احکام ظالمانه ریاض علیه بازداشت شدگان

یکی از اعضای ارشد حماس در واکنش به احکام صادره سعودی علیه بازداشت شدگان فلسطینی اعلام کرد: احکام سعودی علیه بازداشت‌شدگان بنا به درخواست رژیم صهیونیستی بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، محمود الزهار عضو ارشد حماس در واکنش به صدور احکام ظالمانه آل سعود علیه فلسطینی ها گفت: احکام صادره سعودی علیه بازداشت شدگان قابل انتظار نبود.

الزهار اعلام کرد که محاکمه بازداشت‌شدگان فلسطینی غیرقانونی است، مگر آن‌ها چه جرمی علیه عربستان مرتکب شده‌اند؟

وی افزود که احکام سعودی علیه بازداشت‌شدگان بنا به درخواست رژیم صهیونیستی بوده است، آیا اعطای کمک‌های مالی سعودی به افراد مستحق در فلسطین ارتکاب جرم علیه عربستان است؟

الزهار تصریح کرد که این احکام سعودی، سیاسی است نه قضایی چرا که فعالیت‌های «محمد الخضری» نماینده حماس قانونی بوده و او هیچ جرمی مرتکب نشده است.

این رهبر جنبش حماس همچنین گفت که صدور احکام در عربستان با تغییر سیاست در این کشور، تغییر کرد و برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی ابزارهای مشخصی بکار گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت این احکام بر عهده کسانی است که اجازه صدور داده‌اند، بر ضرورت آزادی الخضری بنابه دلایل انسانی با توجه به کهولت سن او تأکید کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز احکام سعودی صادره علیه بازداشت‌شدگان فلسطینی به اتهام حمایت از پایداری ملت فلسطین را محکوم کرد.

جهاد اسلامی تأکید کرد که این احکام غیرقابل توجیه و بر خلاف شریعت اسلامی و ارزش‌های عربی برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین است.

منابع فلسطینی اعلام کردند: مقامات سعودی، «محمد العابد» از بازداشت‌شدگان فلسطینی را به ۲۲ سال زندان و «محمد البنا» را به ۲۰ سال زندان محکوم کردند.