شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ترامپ#دولت#رئیس جمهور

هشدار دولت آمریکا درباره احتمال اقدام به خشونت از سوی هواداران ترامپ

آمریکا

وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره افزایش دعوت به خشونت از سوی هواداران رئیس جمهور سابق آمریکا هشدار داد.

به گزارش مشرق، وزارت امنیت داخلی آمریکا روز شنبه درخصوص افزایش درخواست هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای دست زدن به اعمال خشونت‌بار هشدار داد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، در این اخطاریه آمده است: «وزارت امنیت داخلی گزارش‌هایی را درخصوص افزایش نه‌چندان سریع سطح فعالیت‌های آنلاینی که خشونت در پاسخ به ادعاهای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ و بازگرداندن ادعایی رئیس جمهور سابق ترامپ را خواستار هستند، به اطلاع می‌رساند».

در این بیانیه آمده است:‌ «همچنان که مشاهده این الفاظ در سطح عموم افزایش یافته است، درخصوص دعوت بیشتر به خشونت نگران هستیم. گزارش‌ها بر زمان‌بندی‌هایی تأکید دارند که بر امکان وقوع حوادثی در خلال ماه آگوست ۲۰۲۱ دلالت دارند».

از سوی دیگر، یک سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا به هیل گفت، اغلب این وزارتخانه اطلاعاتی درباره «افزایش فضای تهدید» را با مقامات محلی و ایالتی به اشتراک می‌گذارد تا از امنیت جوامع سرتاسر آمریکا اطمینان حاصل شود.

ترامپ پس از شکست در انتخابات سال ۲۰۲۰ در برابر «جو بایدن» رقیب دموکراتش، ادعای تقلب گسترده در انتخابات را مطرح کرد و شکایات متعددی را در ایالت‌های مختلف مطرح کرد که تقریباً همه آن‌ها با شکست مواجه شدند.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

منبع: فارس