شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#تیم فوتبال#بارسلونا#مسی

اشک‌های مسی در نشست خداحافظی: انتظارش را نداشتم که این‌گونه از بارسلونا جدا شوم/ PSG جزو گزینه‌هایم است


اشک‌های مسی در نشست خداحافظی: انتظارش را نداشتم که این‌گونه از بارسلونا جدا شوم/ PSG جزو گزینه‌هایم است

ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا در آخرین نشست خبری‌اش در این تیم، درباره جدایی‌اش از آبی‌و‌اناری‌ها و مقصد احتمالی‌اش صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیونل مسی امروز (یکشنبه) آخرین نشست خبری‌اش در این تیم برای صحبت درباره جدایی‌اش از بارسلونا را برگزار کرد، نشستی کاملاً احساسی که با حضور بازیکنان فعلی و تعدادی از اسطوره‌های سابق تیم و اعضای کادر فنی برگزار شد. مسی پس از گریه‌ای طولانی و بغضی در گلو صحبت‌های خود را اینگونه آغاز کرد: نمی‌دانم آیا بتوانم صحبت کنم یا نه. در این روزهای اخیر فکر می‌کردم که می‌مانم اما واقعیت این است که هیچ اتفاقی نیفتاد و مسیر من بسته شد. برای من جدا شدن از بارسلونا بعد از این همه سال بازی و سپری کردن تمام زندگی‌ام در اینجا بسیار سخت است.

وی افزود: من سال گذشته زمانی که با فکس به باشگاه اطلاع دادم که می‌خواهم بروم، مطمئن بودم که باید بروم اما امسال نه. امسال مطمئن بودم که می‌توانیم در خانه‌مان به کاری که انجام می‌دادیم ادامه دهیم و این همان چیزی بود که من بیش از همه می‌خواستم. من در بارسلونا هم از نظر فردی هم از نظر ورزشی روزهای خوشی را سپری کردم و الان باید با همه آنها خداحافظی کنم. خیلی سال قبل بود که من به عنوان یک نوجوان به بارسلونا پیوستم و الان بعد از 21 سال باید همراه با همسر و سه فرزندم اینجا را ترک کنم. من بیشتر از این نمی‌توانم به کارهایی که اینجا انجام دادم و زندگی‌ای که در این شهر داشتم افتخار کنم. من الان می‌روم اما به فرزندانم قول دادم که بعد از چند سال دوری دوباره برمی‌گردیم. من باید از همه به خاطر چیزهایی که اینجا تجربه کردم تشکر کنم. من با ارزش‌های این باشگاه بزرگ شدم و همیشه سعی کردم که رفتاری متواضعانه داشته باشم.

لیونل مسی , تیم فوتبال بارسلونا , لیونل مسی , تیم فوتبال بارسلونا ,

مسی پس از چند دقیقه که دوباره احساساتی شد و گریه کرد، ادامه داد: من در بارسلونا خاطرات زیبای زیادی را سپری کردم، البته اتفاقات بد هم برایم رخ داد اما همه آنها به من کمک کردم بزرگ شوم و فردی باشم که الان هستم. من همیشه با تمام توانم در خدمت بارسلونا بوده‌ام. از روزی که آمدم و تا آخرین روز برای این پیراهن جنگیدم. پس احساسم چیزی فراتر از رضایت است. از همه مردم به خاطر ابراز احساسات‌شان تشکر می‌کنم و دوست داشتم که می‌شد به شیوه‌ای دیگر خداحافظ کنم.

وی خاطرنشان کرد: من برای چنین خداحافظی آماده نشده بودم چون هرگز به آن فکر نکرده بودم. دوست داشتم در زمین فوتبال با هواداران خداحافظی کنم و برای آخرین بار در آنجا صدای تشویق‌های‌شان را بشنوم. دلم برای‌شان خیلی تنگ شده است چون خیلی وقت است که نتوانسته‌ایم در حضور آنها بازی کنیم. دلم برای شادی گل کردن در کنار آنها تنگ شده است، دلم برای زمانی که اسمم را صدا می‌زدند تنگ شده است. اما حالا من بدون اینکه آنها را ببینم دارم از بارسلونا جدا می‌شوم. دوست داشتم آنها باشند تا از آنها هم خداحافظی کنم اما قسمت اینگونه بود. با این حال همین حا از همه آنها که همیشه به من محبت و لطف داشتند تشکر کنم و امیدوارم که یک روز به هر نحوی که شده بتوانم به بارسلونا برگردم و به این تیم کمک کنم که بهترین تیم دنیا باشد. من قطعاً خیلی چیزها را فراموش کرده‌ام که بگویم ... این تمام چیزی است که الان می‌توانم بگویم. الان در شرایطی نیستم که بیشتر از این بتوانم صحبت کنم. از همه متشکرم.

لیونل مسی , تیم فوتبال بارسلونا ,

لیونل مسی سپس به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد:

* لئو، بعد از این همه سال داری از بارسلونا می‌روی. کدام لحظه‌اش را بیشتر از همه دوست داشتی؟‌
سال‌های زیادی بود و در آنها اتفاقات زیادی رخ داد. سخت است (انتخاب کنم) اما شاید وقتی که کارم را شروع کردم انتخاب کنم. آن زمان که همه چیز شروع و رؤیایم محقق شد. همه چیزهایی که بعد از آن رخ داد حیرت‌انگیز بودند. من شروعم در بارسلونا را ترجیح می‌دهم.

* در چند روز اخیر چه اتفاقاتی افتاد؟ آیا وقتی به بارسلونا برگشتی فکر می‌کردی که چنین اتفاقی قرار است بیفتد؟
خب به خاطر مسئله لالیگا (سقف پرداخت حقوق) امکانش وجود نداشت. بنابراین همه ما توافق کردیم که این کار دیگر شدنی نیست.

* آیا فکر می‌کنی که بارسلونا هر کاری می‌توانست برای نگه داشتن تو انجام داد؟
نمی‌دانم. لاپورتا به من گفت که به خاطر قوانین لالیگا نمی‌توانم بمانم. او به من گفت هر کاری که می‌توانست انجام داده است. من چیزهای بیشتری که درباره من گفته می‌شود را شنیده‌ام اما لاپورتا به من گفت که هر کاری که ممکن بود برای ماندنم انجام داده است. سال پیش من می‌خواستم بروم و نشد و امسال می‌خواستم بمانم که باز هم نشد.

* تلخ‌ترین چیز درباره پایان کارت در بارسلونا چیست؟
خب چیزهای زیادی الان در سرم می‌گذرد. من راهم بسته شد، اینکه واقعاً نمی‌خواستم این باشگاه را ترک کنم، اینکه زندگی‌ام کلاً تغییر می‌کند. من 16 سال در تیم اصلی باشگاه بودم و حالا باید همه چیز را از صفر شروع کنم و زندگی‌ام را تغییر دهم. می‌دانم که این تغییر برای خانواده‌ام خیلی سخت خواهد بود، می‌دانم که آنها نسبت به این شهر چه احساسی دارند. می‌دانم که طول می‌کشد تا به محیط زندگی جدید‌مان عادت کنیم. این یک تغییر سخت است اما چاره‌ای جز این نیست. با آن کنار می‌‌آییم و همه چیز را از اول می‌سازیم.

* فصل آینده کجا بازی می‌کنی؟ آیا پاری‌سن‌ژرمن جزو گزینه‌هایت است؟
در حال حاضر که با هیچ تیمی توافق نکرده‌ام. زمانی که بارسلونا بیانیه خروجم را منتشر کرد، کلی تماس و پیشنهاد دریافت کردم. باشگاه‌های زیادی برای جذب من علاقه نشان داده‌اند اما هنوز چیزی قطعی نیست اما بله با آنها صحبت‌هایی داشته‌ام.

* آیا این سخت‌ترین لحظه دوران ورزشی‌است است؟
بله همینطور است. من لحظات سخت زیادی مانند شکست‌ها را تجربه کرده‌ام اما همیشه روز بعد به تمرینات برگشتم و کارم را دوباره از سر گرفتم اما الان دیگر چنین اتفاقی نمی‌افتد. این پایان راه است و حالا یک دوران جدید شروع می‌شود. بله این لحظه برایم خیلی سخت است و به خاطر جدایی از بارسلونا، باشگاهی که عاشقش هستم آن هم در زمانی که انتظارش را نداشتم بسیار غمگینم. هرگز دروغ نگفتم و حقیقت را گفتم. پارسال می‌خواستم بروم اما امسال نمی‌خواستم بروم و به همین دلیل هم ناراحتم.

انتهای پیام/