شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#نخست وزیر

محبوبیت بوریس جانسون به پایین‌ترین سطح از آغاز نخست وزیری رسید


محبوبیت بوریس جانسون به پایین‌ترین سطح از آغاز نخست وزیری رسید

نتیجه جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد میزان محبوبیت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به پایین ترین سطح خود از آغاز نخست وزیری رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، نظرسنجی موسسه "اوپینیوم" که برای نشریه آبزرور انجام شده، حاکی است میزان رضایت شهروندان بریتانیایی از عملکرد بوریس جانسون به پایین ترین حد از آغاز نخست وزیری اش رسیده است.

 

بر اساس این گزارش نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد تنها 34 درصد شرکت کنندگان از عملکرد بوریس جانسون ابراز رضایت کرده‌اند و در مقابل بیش از 49 درصد مردم از عملکرد جانسون ناراضی بوده‌اند.

در مجموع و به طور کلی میزان رضایت بریتانیایی‌ها از عملکرد نخست وزیر این کشور 16 درصد کاهش داشته است. در ماه ژانویه که بریتانیا با بحران شیوع ویروس کرونا روبرو بود و سیستم بهداشت و درمان این کشور زیر فشار شدیدی قرار داشت، رضایت از عملکرد بوریس جانسون با افت 15 درصدی روبرو شده بود.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که رضایت مردم انگلیس از عملکرد "کر استارمر" رهبر حزب کارگر نیز با افت 11 درصدی روبرو شده است. در حالی که تنها 28 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی از عملکرد رهبر حزب کارگر ابراز رضایت کرده‌اند، در مقابل بیش از 39 درصد مخالفت خود را با عملکرد وی اعلام کردند.

جانسون با 31 درصد حمایت بهترین گزینه نخست‌وزیری خوانده شد و 25 درصد از استارمر حمایت کردند. با این وجود، گزینه «هیچ‌کدام» با 32 درصد حمایت از هر دو پیشی گرفت.

در مجموع، حزب محافظه‌کار در حال حاضر با هفت امتیاز برتری دارد. محافظه‌کاران در حال حاضر از 42 درصد، حزب کارگر 35 درصد، لیبرال دموکرات 7 درصد و سبزها 5 درصد حمایت برخوردارند.

در خصوص مقابله با کرونا هم 37 درصد از نحوه مقابله دولت با همه‌گیری رضایت داشتند، در حالی که 46 درصد ناراضی بودند.

انتهای پیام/