شهر خبر

هماهنگی حزب‌الله و جنبش امل برای برگزاری مراسم عزاداری محرم

هماهنگی حزب‌الله و جنبش امل برای برگزاری مراسم عزاداری محرم

مراسم عزاداری امام حسین (ع) در جنوب لبنان قرار است با رعایت کامل اصول بهداشتی و بدون برپایی دسته‌های عزاداری برگزار شود.

به گزارش مشرق، سالروز ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) امسال در لبنان همانند بسیاری از کشورها در شرایط کرونایی برگزار می‌شود و گروههای مقاومت در نشستی به بررسی برگزاری هرچه بهتر مراسمات امسال پرداختند.

به نوشته وبگاه النشره، در شهر النبطیه به عنوان مهم‌ترین شهر منطقه جبل عامل در جنوب لبنان، شرایط کرونایی موجب شده است تا هیأت‌های مذهبی خروج دسته‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی را لغو کنند و صرفا مراسمی تحت تدابیر بهداشتی برگزار شود.

در این این رابطه جنبش حزب‌الله و جنبش امل در نشستی به هماهنگی برنامه‌ها برای برگزاری مجالش عزاداری پرداختند. همزمان نیروهای امنیتی و نظامی نیز در آمادگی کامل برای تأمین امنیت مجالس و موکب‌ها هستند.

در این خصوص «سید علی مکی» رئیس دادگاه شرعی مجلس اعلای شیعیان لبنان (به عنوان مهم‌ترین نهاد مذهبی شیعیان لبنان) به وبگاه النشره گفت که مراسم عزاداری امام حسین (ع) در کشوری که دولتی ندارد منشأ مقابله با فتنه‌ها و عاملی برای اتحاد همه لبنانی در مقابل فساد و تاراج ثروت ملی است.

شیخ «مهدی صادق» مسئول اطلاع‌رسانی هیأت عزاداری امام حسین (ع) در شهر النبطیه نیز گفت که مراسمات با رعایت کامل اصول بهداشتی و رعابت فاصله‌گذاری اجتماعی در محیط باز برگزار می‌شود.

به گفته وی در محرم امسال و ایام عاشورا و تاسوعا، دسته‌های عزاداری برپا نخواهد شد.

همچنین طبق دستور استانداری النبطیه، غیر لبنانی‌ها نمی‌توانند در مراسمات عزاداری در این استان شرکت کنند و در برخی نقاط استان نیز عبور و مرو موتورسیکلت‌ها در طول ۱۰ روز ممنوع خواهد بود و همچنین برپایی موکب‌های پذیرایی نیز ممنوع است.

منبع: فارس