شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#عراق#منابع

عملیات بغداد: هیچ پایگاه پهپادی خارج از کنترل دولت وجود ندارد/ دستگیری داعشی در «خانقین»


عملیات بغداد: هیچ پایگاه پهپادی خارج از کنترل دولت وجود ندارد/ دستگیری داعشی در «خانقین»

منابع وابسته به حشد شعبی عراق در دیالی از دستگیری داعشی که دست به اقدامات تروریستی علیه شهروندان زده بود، خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شفق نیوز، یک منبع محلی در استان واسط عراق از جان به در بردن «قاسم عیسی» فعال مدنی از یک سوء قصد به دست افراد ناشناس خبر داد و اعلام کرد: افراد مسلح به سمت نامعلومی پا به فرار گذاشتند و این فعال مدنی که به شدت زخمی شده، به بیمارستان منتقل شده است.

دستگیری داعشی در خانقین

نیروهای حشد شعبی یک داعشی به نام «محمد حسین ملا علی» که دست به اقدامات تروریستی علیه شهروندان در خانقین در استان دیالی زده بود را دستگیر کردند.

«طالب الموسوی» فرمانده عملیات دیالی اعلام کرد: در عملیاتی پیشدستانه و سریع و ظرف کمتر از 24 ساعت از اقدام تروریستی، این داعشی دستگیر شد.

وی افزود: داعشی دستگیر شده از موتور سیکلت برای عملیات تروریستی استفاده کرده بود و سپس موتور سیکلت و سلاح خود را در داخل یکی از باغات منطقه پنهان کرده بود.

عملیات مشترک عراق: پایگاه‌های پهپادی خارج  از کنترل دولت وجود ندارد

فرماندهی عملیات مشترک به برخی اخبار دال بر وجود پایگاه‌های پهپادی در مناطق بیابانی خارج از کنترل دولت واکنش نشان داد.

سرلشکر «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک تصریح کرد: یقینا هیچ پایگاه پهپادی خارج از کنترل دولت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دولت بر آسمان عراق تسلط دارد، گفت: بدون موافقت رسمی فرماندهی عملیات مشترک هیچ پهپاد یا پرنده‌ای نمی‌تواند به پرواز درآید.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک در پایان با بیان اینکه نیروهای امنیتی تلاش بسیاری در سراسر مناطق بیابانی می‌کنند، اظهار داشت: پایگاه عین الاسد میزبان جنگنده‌های عراقی است و هیچ گونه پایگاه پهپادی خارج از تسلط دولت وجود ندارد و اساسا وجود چنین پایگاهی صحت ندارد.

انتهای پیام/