شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس مجلس#رئیس جمهور

اسامی نمایندگان غایب در مراسم تحلیف اعلام شود


اسامی نمایندگان غایب در مراسم تحلیف اعلام شود

رئیس مجلس شورای اسلامی غیبت تعدادی از نمایندگان در مراسم تحلیف رئیس جمهور را موجه و طبق موارد مندرج در آیین‌نامه دانست و تأکید کرد که هیچ تبعیضی پیرامون اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس برای نمایندگان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سیدغنی نظری خانقاه نماینده خلخال در مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، 17 مرداد) قوه مقننه و  با استناد به ماده (22) بند (11) آیین‌نامه داخلی گفت: این ماده به حفظ شأن مجلس تأکید کرده ضمن اینکه یکی از تعهدات نمایندگان رعایت مفاد آیین‌نامه داخلی مجلس است.

وی ادامه داد: هم اکنون برخی مذاکراتی که داریم مفید نیست و اینکه ما صرفاً به دلیل ایجاد یک شورایی چندین جلسه است که در صحن پیرامون آن مذاکره می‌کنیم، موثر نیست چرا که اینگونه شورا اکثرا غیرموثر و غیرفعال هستند و گاه یک کارشناس فرمانداری 10 شورا را مدیریت می‌کند و صورتجلسه‌ها را نیز در ادارات می‌نویسند بنابراین نباید وقت مجلس برای اینگونه امورات گرفته شود.

نماینده مردم خلخال در مجلس تصریح کرد: این مخالف اصل (3) بند (10) بوده که به حذف تشکیلات غیرضروری اشاره دارد بنابراین ما نباید مدام تشکیلات جدیدی اضافه کنیم.

نظری خانقاه ضمن تشکر از نحوه برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور خاطر نشان کرد: این امر باید روشن شود که چرا 25 نفر از نمایندگان در مراسم روز تحلیف که یکی از مهمترین جلسات برگزار شده در مجلس بوده و از 80 کشور دنیا در آن مهمان داشتیم، غیبت داشتند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم عنوان کرد: اسامی نمایندگان غایب در روز تحلیف باید از طریق رسانه‌ها منتشر شود و نباید این روش تداوم یابد که برخی در مجلس احساس کنند نماینده‌تر هستند بنابراین تقاضا داریم اسامی نمایندگان غایب به خصوص در روز تحلیف قرائت شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به وی گفت: اولاً هیچ تبعیضی در این مورد وجود ندارد و آیین‌نامه داخلی مجلس باید برای همه اجرا شود بنابراین اگر کسی غایب است و این غیبتش نیز غیرقانونی باشد حتماً باید نام وی اعلام شود.

وی تصریح کرد: البته ممکن است برخی دوستان در مأموریت یا سفر بوده یا کسالت داشته باشند که این غیبتشان قانونی است ولو روز تحلیف باشد؛ عدم حضورشان قانونی است و ما نباید به آن معترض باشیم.

قالیباف یادآور شد: اگر نماینده‌ای در جلسه صحن غایب بوده و غیرقانونی باشد و نام وی اعلام نشود خلاف مسلم است بنابراین حتماً آقای دهنوی اسامی غایبین را ثبت و اعلام می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: البته برخی از اعضای هیأت رئیسه و نمایندگان ممکن است پیوسته در مأموریت بوده و درگیر کار باشند و آیین‌نامه به آنها این اجازه را داده است اما غیبت آنها نباید خارج از آیین‌نامه باشد و اگر موردی در این زمینه بود شما به بنده منعکس کنید که حتماً پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/