شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#تاریخ#فولاد#مجیدی

مهر گزارش می‌دهد؛

فرهاد در پی انتقام، نکونام و انگیزه تاریخ سازی

فرهاد در پی انتقام، نکونام و انگیزه تاریخ سازی

اصفهان- تقابل استقلال و فولاد را می‌توان تقابل مجیدی و نکونام دانست دو مربی موفق و جوان که در پی اثبات توانایی‌های خود هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، دو تیم فولاد خوزستان و استقلال تهران در چارچوب مرحله نهایی جام حذفی یادواره آزادسازی خرمشهر شامگاه یکشنبه از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

استقلال در مرحله قبل با حرف و حدیث فراوان در بازی که تا دقیقه ۷۵ از رقیب خود گل گهر سیرجان در تهران عقب بود نهایتاً با نتیجه دو بر یک شاگردان قلعه نویی را شکست داد تا بعد سه فصل ناکامی امید زیادی به قهرمانی جام حذفی داشته باشد.

در سوی مقابل شاگردان جواد نکونام در تیم فوتبال فولاد خوزستان بعد از فصول درخشان این تیم در لیگ برتر برای اولین بار فینالیست جام حذفی ایران شدند، موفقیتی که با شکست دو بر صفر ملوان بندر انزلی در خوزستان به دست آمد.

دو کاپیتان استقلال در جست‌وجوی یک رؤیا

فرهاد مجیدی فصل سختی را در استقلال سپری کرد، فصلی که سرانجام با سومی لیگ برتر و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید، اما فرهاد برای پر کردن رزومه خود نیاز به کسب عنوان قهرمانی دارد، کاری که پارسال در همین محله ساکت الهامی دستش را از آن کوتاه کرد تا مجیدی همچنان در جست‌وجوی اولین جام در دوران مربیگری خود باشد.

جواد نکونام را می‌توان سرمربی با دانش با کارنامه‌ای بسیار موفق دانست، کسی که نساجی را بعد از سال‌ها به لیگ برتر رساند، با خونه به خونه بابل به فینال جام حذفی رسید و حالا مثل فرهاد بعد از یک ناکامی در فینال جام حذفی در پی کسب اولین جام در کسوت سرمربی است.

نکته جالب این تقابل ایستادن این دو ستاره در مقابل هم در زمان هم تیمی بودن در استقلال است، زمانی که امیر قلعه نویی هدایت استقلال پر ستاره را در اختیار داشت و فرهاد مجیدی و جواد نکونام جنگ علنی را برای بازوبند استقلال آغاز کردند.

سکانس بعدی از تقابل این دو نفر به سال گذشته و بازی معوقه هفته هفدهم لیگ نوزدهم بر می‌گردد جایی که دو مربی استقلالی از قبل از بازی شروع به جنگی سرد کردند که پایان آن با گل دقیقه ۹۰ نجاریان مدافع فولاد و برد دو بر یک تیم خوزستانی همراه بود و بعد از آن بازی نیز فرهاد مجیدی و جواد نکونام اظهارات تندی را نسبت به یکدیگر مطرح کردند.

اگرچه فرهاد مجیدی بعد از بازگشت دوباره به نیمکت استقلال فولاد تحت هدایت نکونام را با یک گل شکست داد، اما چه کسی است که نداند مجیدی همچنان در پی جبران جنگ روانی فصل پیش و شکست تلخ بازی معوقه است و هیچ فرصتی بهتر از فینال جام حذفی برای او نیست.

استقلال حاکم جام حذفی و تقابل رودررو

استقلال با هفت قهرمانی و به تنهایی پر افتخارترین تیم جام حذفی ایران است و مجیدی در کسوت سرمربیگری تیم محبوب خود در پی تکرار این عنوان به عنوان سرمربی است، در سوی مقابل فولاد خوزستان علی رغم توفیقات جدی در لیگ برتر تا به حال قهرمان جام حذفی نشده و برای نکونام هیچ چیز بهتر از کسب قهرمانی با تیم ناکام سال‌های گذشته نیست.

در بازی‌های رو در رو دو تیم استقلال با کسب ۲۱ برد از ۴۲ بازی آمار بسیار خوب ۵۰ درصد برد را ثبت کرده و با رقم خوردن ۱۱ مساوی در این تقابل‌ها فولادی‌ها تنها ۱۰ بازی را مقابل استقلال پیروز شدند، در مجموع این بازی‌ها استقلال ۵۵ و فولاد ۳۶ گل را به ثمر رساندند.

در جام حذفی نیز آمارها حاکی از توفیق استقلال می‌دهد، آنها دو بار در جام حذفی به مصاف فولاد رفتند که در اولین مسابقه بعد از مساوی یک بر یک در پنالتی‌ها فولاد را شکست دادند در تقابل بعدی با کسب نتیجه سه بر یک زمین مسابقه را ترک کردند.

چشم فولاد به هافبک، امید استقلال به حمله

فولاد خوزستان جز تیم‌هایی با انسجام دفاعی و تیمی قوی است، اما می‌توان امید اصلی فولاد را میانه زمین این تیم دانست جایی که آیاندا پاتوسی بازیکن سابق استقلال به امید درخشش بیشتر در لباس سرخ فولاد است و فرشاد احمدزاده نیز با سبقه پرسپولیسی خود انگیزه جدی برای درخشش دارد.

در سمت مقابل امید استقلال بیشتر از همه به خط حمله است جایی که مهدی قایدی و ارسلان مطهری جدی‌ترین گزینه‌های درخشش استقلال هستند، البته در این خط آرمان رمضانی و سبحان خاقانی نیز در مقطعی درخشان ظاهر شدند.

استقلال با محروم و مصدوم در اصفهان

استقلال برای این مصاف سید حسین حسینی و محمد دانشگر را به دلیل محرومیت و عارف غلامی و شیخ دیاباته را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، همچنین آنها فرهاد مجیدی را نیز روی نیمکت ندارند در حالی که فولاد برای بازی امشب هیچ مصدوم یا محرومی ندارد.