شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ماه محرم#سالار#عزاداران حسینی#سایه

توصیه‌های چهارگانه مقتدی صدر به عزاداران حسینی در آستانه ماه محرم


توصیه‌های چهارگانه مقتدی صدر به عزاداران حسینی در آستانه ماه محرم

رهبر جریان صدر در آستانه ماه محرم و فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، چهار توصیه به عزاداران در سایه شرایط کرونایی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بغداد الیوم، مقتدی صدر» رهبر جریان صدر بر لزوم توجه به چهار نکته ضروری در زمینه برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در ماه محرم الحرام، تاکید کرد.

وی بر ضرورت فاصله گذاری اجتماعی چه در داخل مجلس عزاداری و چه خارج آن تاکید کرد.

رهبر جریان صدر همچنین بر ماسک زدن برای همه بدون استثنا و داشتن کارت واکسن تاکید کرد و گفت که هرکه کارت واکسن ندارد حق حضور در مراسم را ندارد.

مقتدی صدر همچنین بر حضور به تعداد محدود تاکید کرد.

از سوی دیگر دفتر رسانه ای «لوی الیاسری» استاندار نجف امروز یکشنبه اعلام کرد که مقتدی صدر رهبر جریان صدر تلفنی با لوی الیاسری گفتگو کرده است.

صدر در این گفتگو بر برگزاری مراسم عزاداری در منطقه «حنانه» مطابق با پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرده است.

در این بیانیه آمده است: الیاسری از مقتدی صدر و توصیه‌های آن تشکر کرده است و آنرا به نفع استان نجف و عراق دانسته است.

الیاسری اعلام کرد: ما توصیه‌های مهم صدر به ویژه در شرایط بحرانی کرونا و تاکید وی بر واکسن زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن، ارج می‌نهیم.

استاندار نجف از همه عزاداران و حاضران در مجالس و موکب‌های حسینی در نجف اشرف خواست که ماسک بزنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

همچنین وی خواستار زدن واکسن و رعایت اصولی شد که شهروندان را از خطر ابتلا به کرونا حفظ می‌کند.

 وزارت بهداشت عراق با صدور یک بیانیه اعلام کرد: 7973 مورد جدید ابتلا به کرونا طی ساعات گذشته ثبت شده است و در این مدت 9112 نفر بهبود یافته‌اند.

در این بیانیه آمده است: در این مدت 59 مورد فوتی ناشی از کرونا گزارش شده است و 15164 نفر هم طی ساعات گذشته واکسن زده‌اند.

انتهای پیام/