شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهرداری تهران#مجموعه

جاوید: خدمت به شهروندان نعمت بزرگی است


جاوید: خدمت به شهروندان نعمت بزرگی است

سرپرست شهرداری تهران با بیان اینکه برای بنده خدمت به شهروندان نعمت بزرگی است، نعمت به مفهوم عام خدمت، گفت: در تهران انواع اقوام ساکن هستند و تنوع سکونتگاه ها و مشاغل را شاهد هستیم و مجموعه شهرداری جای خدمت به همه مردم است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا جاوید سرپرست شهرداری تهران در نخستین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: از حسن اعتماد و بزرگی اعضای شورای شهر تهران که توفیق خدمت در کسوت خدمتگزار شهر در ادامه توفیقات قبلی خود تشکر می‌کنم و ان‌شاءالله خدوند این توفیق را به بنده بدهد در این مدت کوتاه‌گذار امانتدار خوبی باشم.

وی افزود: در روزهایی به سر می‌بریم که از حضور بنده در مجموعه شهرداری بیش از 18 سال سپری شده است. بنده از خرداد 82 وارد شهرداری شدم و به فضل الهی به صورت پیوسته در مجموعه شهرداری و مدیریت شهرداری توفیق خدمت داشته‌ام و فراز و نشیب‌های زیادی را در دوره های مدیریتی تجربه کرده‌ام و این تجربه به بنده این را می‌آموزد که یکی از رموز موفقیت داشتن انگیزه است و نو شدن مدیریت شهری خود می‌تواند انگیزه بخش و امیدبخش باشد.

سرپرست شهرداری تهران گفت: ان‌شاءالله با انتخاب اصلح شهردار تهران این انگیزه در مردم و اعضا نقش خواهد بست و شاهد حرکت رو به جلوی شهرداری خواهیم بود و برای بنده خدمت به شهروندان نعمت بزرگی است، نعمت به مفهوم عام خدمت. در تهران انواع اقوام ساکن هستند و تنوع سکونتگاه‌ها و مشاغل را شاهد هستیم و مجموعه شهرداری جای خدمت به همه مردم است.

جاوید افزود: شهرداری جای چترافکنی برای خدمت است و چتر خدمت بر سر همه شهروندان باید گسترانده شود و این خدمت بی‌واسطه و مستقیم به مردم ارائه شود و تفاوت شهرداری با سایر سازمان‌های خدماتی اینگونه است.

وی گفت: شهرداری نقطه اتصال مستقیم خدمت نظام اسلامی به مردم است و اثر مستقیم خدمت خوب را مردم متوجه می شوند. این اثر مستقیم باعث می‌شود اگر عملکرد خوب باشد پیوند ذهنی و معنوی و ایجاد رغبت و اتصال به حاکمیت تقویت شود و اگر خدایی ناکرده نتوانیم آنطور که شایسته و بایسته است خدمات خوبی ارائه کنیم شاید ناخواسته منجر به آزردگی ذهنی و عملیاتی و عملی در محل سکونت یا فراغت و ... باشیم.

سرپرست شهرداری تهران گفت: شهرداری مستقیما منابع مالی سالانه خود را باید خود حاصل کند و کار بسیار دشوار می‌شود و مانند سایر ارگان‌ها نیست که از منافع ملی استفاده و هزینه‌های جاری و عمرانی خود را تامین کند. اخذ درآمد شهرداری دومین پیچیدگی است که شهرداری را متمایز می‌کند با سایر دستگاه‌ها و دیگری ساختار پیچیده‌ای است که شهرداری به دلیل تنوع خدمات دارد. تنوع خدمات در شهرداری زیاد است از موضوعات عمرانی و موضوعات دفن و کفن و ... . ما در شهرداری وظیفه داریم آسایش شهروندان را تامین کنیم، اگر سرانه خدمات ورزشی و عمرانی و ... و سرانه عمومی خوب توزیع شود و به لحاظ کیفیت شرایط خوبی داشته باشد و شهروندان دسترسی مناسبی داشته باشند منجر به ارتقاء زندگی شهروندان خواهد شد.

وی ادامه داد: کالبد شهر زمینه ارتقاء آسایش شهروندان است که باید به آن پرداخته شود و سرانه‌های عمرانی باید مورد توجه باشد و تهران 95 درصد حوزه کمی و زیرساخت آن ساخته شده است و مابقی در یک برنامه منسجم ساخته خواهد شد. در این دوره در حوزه آرامش روان و حوزه غیر کالبدی شهر هم شاهد اتفاقات مثبتی خواهیم بود. با حضور شهردار کارآمد شاهد این اتفاقات خواهیم بود.

انتهای پیام/