شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#منابع#فلسطین

منابع ارشد لبنانی: هدف حمله موشکی حزب‌الله «تثبیت قواعد درگیری» بود


منابع ارشد لبنانی: هدف حمله موشکی حزب‌الله «تثبیت قواعد درگیری» بود

منابع سیاسی ارشد لبنان اعلام کردند که حمله موشکی حزب‌الله به فلسطین اشغالی با هدف تثبیت قواعد درگیری و تاکید بر اینکه مقاومت اجازه نمی‌دهد، تل‌آویو، لبنان را تبدیل به میدان جنگ کند صورت گرفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، یک منبع ارشد دیپلماتیک لبنانی درباره تحولات اخیر این کشور و تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی و پاسخ موشکی حزب الله اعلام کرد که این اتفاقات منجر به بروز یک جنگ نامحدود نمی‌شود.

این منبع دیپلماتیک لبنانی افزود، حمله موشکی حزب‌الله در سایه جنگ روانی که کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست «نفتالی بنت» از طریق اقداماتی همچون اعلام بسیج عمومی در صفوف ارتش و انجام مانورهای گاه و بیگاه علیه لبنان به راه انداخته، به منزله یک هشدار برای صهیونیست‌ها بود.

در همین راستا واشنگتن و پاریس به سرعت با مقامات لبنانی تماس گرفتند تا اوضاع بیش از حد سنگین نشود و به آنها اعلام کردند که در سایه فشارهای سیاسی و اقتصادی لبنان که همچنان مانع تشکیل دولت است هرج و مرج در جنوب منجر به افزایش میزان فروپاشی کشور می‌شود.

این منبع دیپلماتیک لبنانی در ادامه تاکید کرد، واشنگتن و پاریس در سطح تشکیل دولت لبنان با اعمال فشارهایی تا این لحظه یک شبکه ایمنی برای ادامه رایزنی‌ها میان «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف به وجود آورده‌اند که البته نتیجه هنوز مشخص نیست.

این منبع مجدداً به پاسخ موشکی حزب الله به تجاوزات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود، حزب الله می‌خواهد به تل‌آویو هشدار دهد که اجازه نخواهد داد اسرائیل لبنان را به میدان جنگ تبدیل کرده و شهرها و روستاهای این کشور را هدف قرار دهد.

در ادامه منابع آگاه لبنانی به پایگاه خبری النشره اعلام کردند، در همه حوادث اخیر لبنان از جمله اتفاقاتی که در منطقه «خلده» در مراسم تشییع «علی شبلی» عضو حزب الله که هفته قبل در یک مراسم عروسی به قتل رسیده بود رخ داد و پس از آن حوادثی که در جریان تظاهرات لبنانی‌ها در سالگرد انفجار بندر بیروت در 4 آگوست اتفاق افتاد و پس از آن تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان، هدف، حزب الله بود و برخی طرف‌ها قصد داشتند مقاومت لبنان را وارد درگیری های فرقه‌ای کرده و در مقابل مردم قرار دهند.

این منابع در ادامه افزودند، اما حزب الله در بیانیه خود تاکید کرد که تمایلی به تشدید تنشها ندارد؛ بلکه هدف آن تثبیت قواعد درگیری با رژیم صهیونیستی از سال 2006 تاکنون است؛ چراکه اسرائیل با تجاوز هوایی به مناطق جنوبی لبنان قصد داشت این قوانین را تغییر دهد.

منابع مذکور همچنین اشاره کردند که نوع پاسخ حزب الله به تجاوز غیرقانونی اسرائیل علیه حاکمیت لبنان نشان می‌دهد که اوضاع داخلی لبنان بازدارندگی حزب‌الله در برابر دشمن صهیونیستی را تغییر نداده و مقاومت تسلیم نخواهد شد؛ در حالی که تل آویو روی اوضاع آشفته داخلی لبنان برای رسیدن به اهداف خود در این کشور حساب باز کرده است.

منابع سیاسی آگاه لبنان معتقدند که با توجه به حوادثی که طی چند روز گذشته در لبنان رخ داد حزب‌الله کاملاً آگاه است که هدف از همه این اتفاقات کشاندن مقاومت به یک درگیری داخلی بوده که در وهله اول به صهیونیست‌ها خدمت می‌کند. همین امر موجب شد تا حزب الله بسیار مدبرانه و آرام با این اتفاقات تعامل کند.

این منابع افزودند، علاوه بر خویشتن داری حزب‌الله در حوادث خلده و پس از آن عملیات موشکی حساب‌شده علیه رژیم صهیونیستی دیدیم که مقاومت در حوادث منطقه شویا چگونه عاقلانه عمل کرده و لبنانی‌ها را از یک فتنه دیگر نجات داد.

منابع مذکور در پایان تاکید کردند که حزب الله علاوه بر تثبیت قواعد درگیری خود در برابر دشمن صهیونیستی از طریق عملیات موشکی روز جمعه و رفتارهایی که در برابر حوادث اخیر در داخل لبنان داشت می‌خواست به همه نشان دهد که نوع برخورد آن با صهیونیستها با نوع تعامل در برابر رویدادهای داخلی متفاوت است؛ چراکه مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی هیچ خط قرمزی نمی‌شناسد و قاطعانه با آن برخورد خواهد کرد، اما در رابطه با رویدادهای داخلی لبنان بسیار محتاط بوده و مصلحت ملی را در نظر می‌گیرد.

روز جمعه برخی رسانه‌ها اعلام کردند، اهالی منطقه «شویا» در استان «حاصبیا» (که اکثر جمعیت آن دروزی هستند) جلوی یک کامیون حامل موشک‌انداز را گرفته‌اند.

حزب الله لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در ساعت 11:15 ظهر جمعه، مقاومت اسلامی به حملات صهیونیست‌ها به لبنان با هدف قرار دادن اطراف مواضع دشمن اسرائیلی در مزارع شبعا با شلیک چندین راکت از مناطقی که دور از مناطق مسکونی است، واکنش نشان داد. مقاومت همواره حامی مردم است و در جریان عملیات خود گزندی به آنها وارد نمی‌کند. مقاومت خون‌های پاک جوانان خود را برای محافظت از امنیت لبنان و شهروندانش می‌دهد.

انتهای پیام/