شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انفجار بیروت#قطر#بمباران

بعد از گذشت یکسال صورت گرفت

حمایت کتابخانه قطر از مرمت مراکز فرهنگی آسیب‌دیده انفجار بیروت

حمایت کتابخانه قطر از مرمت مراکز فرهنگی آسیب‌دیده انفجار بیروت

کتابخانه ملی قطر پنجشنبه (۱۴مرداد) از حمایت مرمت مراکز فرهنگی آسیب‌دیده از انفجار بمباران بندر بیروت در سال ۲۰۲۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بنیاد کتابخانه ملی قطر روز پنجشنبه اعلام کرد در تلاش است تا به موسسات فرهنگی و کتابخانه‌های مدارس لبنان برای بازسازی ساختمان‌های آسیب‌دیده پس از انفجار بندر بیروت در سال ۲۰۲۰ کمک کند.

بنیاد قطر نیز اعلام کرد که از طریق ائتلاف بین‌المللی با یونسکو و سایر شرکا برای حفاظت از میراث مناطق آسیب‌دیده همکاری می‌کند تا مراکز فرهنگی لبنان را به وضعیت قبلی خود بازگرداند. ائتلاف بین المللی برای این منظور، بودجه تکمیلی این پروژه را تأمین کرد.

کتابخانه قطر با مشارکت دفتر یونسکو در لبنان پروژه‌های متعددی را در تعدادی از کتابخانه‌های محلی لبنان اجرا خواهد کرد که این پروژه شامل بازگشایی موسسات بزرگ و کوچک فرهنگی و کمک به آن‌ها برای از سرگیری خدمات خود در مرحله توانبخشی خواهد بود.

حمد بن عبدالعزیز الکواری، وزیر دولت و رئیس کتابخانه ملی قطر گفت: در حالی‌که ما هنوز در سوگ جانباختگان قربانیان بندر بیروت به سر می‌بریم، اما ضروری است که این مسئولیت فرهنگی که بر گردن ما نهاده شده و از میراث نسل‌های آیندگان است را با دانش و مسئولیت حفظ کنیم.

وی افزود: در دل کمک مأموریت کتابخانه ملی قطر به بیروت برای بازسازی نهادهای فرهنگی، روح همبستگی و همکاری نهفته است تا با حفاظت از میراث گذشته و حمایت از وضعیت به وجود آمده، اطمینانی برای شکل‌گیری روابط بیشتر در آینده حاصل شود.