«محمد تقی نقدعلی»، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با طرح صیانت از فضای مجازی گفت: عمده اعتراضات به طرح صیانت از فضای مجازی از سر سوء تفاهم  و عدم اطلاع از محتوای طرح است. البته بعضا شیطنت های رسانه ای از جانب کسانی که قصد هوچی گری و ایجاد فضاهای خاص اضطراب روانی را دارند، اتفاق افتاد وگرنه می دانیم که در بحث طرح صیانت صرفا اجازه تشکیل یک کمیسیون برای بررسی طرح داده شده است و کلیات و جزئیات طرح هنوز رای نیاورده است. یقینا این طرح مانند طرح های دیگر همه جزئیات آن توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد و هر آنچه که کارشناسان و نمایندگان مجلس گفتند در آن اعمال می شود. 

او ادامه داد: این طرح هم تک تک مواردش قابلیت تغییر و اصلاح و تکمیل و اصلاح کل و اصلاح جزء و مسائلی از این دست را دارد و هدف این طرح هم همانند همه دنیا این است که باید مقرراتی باشد که این مقررات توسط مجلس تصویب می شود. بنای محدودیت نداریم قرار نیست خدای ناکرده شغل و کاسبی مردم تحت الشعاع قرار بگیرد و به آن ضربه وارد شود و یقینا مجلس با هر بند و ماده ای که ممکن باشد جایی از کسب و کار حقیقی یا مجازی را تحت الشعاع قرار بدهد آن را اصلاح خواهد کرد و متن طرح با آن شکلی که به نفع مردم باشد، تغییر خواهد کرد. 

نقدعلی گفت: برداشت های اشتباهی از این طرح بیان شد اصلا بحث جرم انگاری در طرح صیانت مطرح نیست اتفاقا این طرح برای عدم تعرض به ساحت کاربران مجازی و عدم تعرض به حق معنوی کسانی است که مشغول کسب و کار هستند. 

او درباره اینکه آیا ممکن است که طرح با رای برخی نمایندگان مسکوت شود، گفت: این نمایندگان هستند که در هر عرصه ای تصمیم می گیرند و هر اختیاری که آئین نامه داخلی مجلس و قانون برای نمایندگان مشخص کرده باشد طبق آن، ما می توانیم عمل کنیم و نمایندگان حق تصمیم گیری دارند و اکثریت نمایندگان هم هر تصمیمی که اتخاذ کردند کلیت مجلس تابع آن است و بر آن تمکین می کند.

نقدعلی در مورد طرح شفافیت آراء نیز مطرح کرد: طرح شفافیت آراء در کمیسیون مربوطه کارهایش تمام شد و آماده ارائه به مجلس است. به نظر می رسد بعد از بحث رای اعتماد به وزراء  بنا است که این طرح به مجلس بیاید و به رای گذاشته شود. 

او در خصوص ارائه لیست کابینه دولت سیزدهم به مجلس بیان کرد: امروز لیست کابینه به مجلس ارائه می شود.۷